Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

איטום גגות חומרים

בכל מה שקשור לעבודות איטום יש הרבה דברים שיכולים להיות מאוד מעניינים עבור האדם הפשוט, כמו למשל טכניקת האיטום בגגות בטון לעומת מאגרי מים, טכניקת האיטום על גגות קלים אך בעיקר החומרים המיוחדים הללו שמצליחים לאטום בכל כך יעילות.

מהו איטום גגות?

איטום גגות היא אחת הפעולות החשובות ביותר שיכולות להיות כדי להכין את הבית לקראת החורף. למעשה פעולת האיטום מתבצעת פעם אחת למשך כמה שנים במידה והיא התבצעה כמו שצריך, והיא מקנה לבית לא רק הגנה מפני המים שמאיימים לחלחל אלא גם בידוד תרמי כך שיהיה מאוד נעים לשבת בבית גם בימים קרים. לאיטום גגות חומרים רבים שמשתתפים במלאכה ויש צורך לבחור אותם בקפידה לפי שיטת האיטום הנבחרת. יש כמה דברים שכדאי לדעת לגבי ההתאמה שלהם זה עם זה.

אלו חומרים משתתפים באיטום גגות?

  • לאיטום גגות חומרים אפשריים רבים וחשוב לדעת כלל אחד: לא כל חומר מסתדר עם חומר אחר. יש משפחות חומרים שונים כמו למשל משפחתה חומרים הביטומניים, משפחת החומרים האקריליים או משפחת החומרים הפוליאוריטניים. בסופו של דבר יש חומרים שצריכים להגיע זה יחד עם זה ולכן יש צורך בשכבת יסוד שתהווה כמעין שכבת קישור בין החומרים.
  • החומר העיקרי שמשתתף באיטום גגות לפחות במתאר הפרטי בגגות הבטון, שהם רוב הגגות באופן כללי, הוא החומר הביטומני כאשר לרוב מדובר ביריעות ביטומניות חזקות. הזפת היא גם חומר איטום מוצלח מאוד שעדיין נפוץ מאוד בתעשייה בגלל המחיר הנמוך שלה וחוסר הצורך בגג מעוצב, הרי הזפת שחורה מאוד ויש כאלו שלא רוצים אותה אצלם בבית מה גם שלא נעים לדרוך עליה ואי אפשר להתקין עליה מרצפות.

כמה עולה איטום גגות?

עצם עובדה שלאיטום גגות חומרים שונים יש גם מחירים שונים לכל אחד מהם. כך למשל יריעות ביטומניות יעלו יותר מזפת, כמעט פי שניים, כאשר איטום בחומרים פוליאוריטניים או אקריליים יהיה משמעותית זול יותר מיריעות ביטומניות שנתפשות כשיטה הכי יקרה שיש. אסור לשכוח שאיטום גגות מקבל תג מחיר גם לפי עבודה האוטמים ולא רק לפי החומר עצמו.