Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

אלי טביב – כדורגל ועסקים

איש העסקים אלי טביב הוא גם הבעלים העכשוויים של קבוצת הכדורגל בית״ר ירושלים. הוא נחשב לאיש עסקים עשיר וממולח ובעבר גם היה הבעלים של קבוצות הכדורגל הפועל כפר סבא והפועל תל אביב. בבעלותו של אלי טביב רשת חנויות לאביזרים וציוד ימי ברחבי ארצות הברית. ההון שלו מוערך בחמש מאות מליון שקלים. אחד התחומים אשר החלו אצל טביב בתור תחביב הוא תחום הספורט ובמהלך השנים השקיע במספר קבוצות כדור-רגל.  בשנים האחרונות התרחשו מספר אירועי אלימות אותם טביב קישר באופן מיידי לאוהדי הפועל תל אביב, בעקבות מחאה שהייתה בעבר כלפיו. האירועים קשורים לזריקה והטמעה של רימוני נפץ והלם שהושלכו לעבר ביתו. בנוסף, במהלך השנים פוזרו לא מעט תביעות משפטיות נגדו הקשורות לענייני כספים והונאות. אירוע חריג וקיצוני התרחש ממש עכשיו לפני מספר ימים. אדם אלמוני רכוב על אופנוע, ירד ממנו וירה שלושה כדורים לעברו של אלי טביב. בדקה ב-90 אלי טביב התכופף ואחד כדורים פגע בידו.

 

רקע

אלי טביב נולד בעיר כפר סבא שם גדל. לפני עשר שנים הוא רכש את זכויות הניהול של הפועל כפר סבא ובמשך 13 שנים היה הבעלים של הקבוצה. בסופו של דבר טביב הודח מתפקידו שתבע את זכויותיו חזרה. עזיבתו של טביב לא הסתיימה בצורה נאותה והאשמות רבות הוטלו כלפיו. יחד עם מוני הראל, הפך טביב לבעלים הרשמיים של הפועל תל אביב בשנת 2010 והוביל אותה להצלחה גדולה בישראל ובאירופה. בשנה זאת ובשנים שאחריה אוהדי הפועל תל אביב ארגנו נגד טביב מחאה ארוכה אשר תועדה בתקשורת מה שהוביל למכירת הקבוצה בשנת 2012. אלי טביב מכר את הקבוצה למספר אנשי עסקים שבראשם עמד שר הבריאות לשעבר חיים רמון. לאחר מכן התעניין לרכוש את בית״ר ירושלים אך בהתחלה נתקל בקשיים עד שבסופו של דבר הפך לבעלים הרשמיים של הקבוצה.

 

 

לסיכום אלי טביב עבר פעמים רבות בתוך קותלי בית המשפט בעקבות פרשת התחזות, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו ועיסוק במרמה. אלי טביב נשוי למעצבת האופנה והשחקנית לשעבר דנה אשכנזי והם הורים לשני ילדים.