Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

בדיקת המציאות הרבודה

כעת אתם יכולים לשים את המוצר בידיים של לקוחות פוטנציאליים דרך טכנולוגיה הנקראת "מציאות רבודה". אתם אולי לא יודעים מהי מציאות רבודה, אבל אם צפיתם בסופרבול, ראיתם אותה מקרוב.
הדוגמא המוכרת ביותר לטכנולוגיה הזאת היא הקו הצהוב המוטבע על השדה ומסמן את השורות. הקו לא באמת נמצא על המגרש, הוא נוסף עבור צופי הטלוויזיה.

משווקים משתמשים בטכנולוגיה הזאת כדי להוסיף מידע דיגיטלי בצורת תמונות, צלילים, תוכן אינטרנטי, אנימציות והרבה יותר לסביבה של העולם האמיתי. מציאות רבודה היא שכבת מחשב שנוצרה על פני העולם המיתי כדי שתוכלו לראות רק דרך מצלמת האינטרנט, הסמארטפון או טאבלט עם מצלמה. דוגמא נוספת שיכולה להיות מוכרת לכם היא אתר הסקירה Yelp.com. טכנולוגית המציאות הרבודה של האתר עובדת עם תוכנת המצפן בסמארטפון שלכם ותוכנת מיקום כדי להראות לכם סקירה של מידע בנוגע למסעדות וברים ככל שאתם מתקדמים ברחוב.

מציאות רבודה היא כלי שיווק ומכירות חדשני שעדיין עלות להיות יקר מידי עבור עסקים קטנים אבל תדמיינו לכם את האפשרות שהלקוח הפוטנציאלי שלכם רואה את עצמו לובש את המוצר שלכם או רואה את המוצר המוצג שלכם בבית שלו בזמן שהוא מחליט האם הוא מעוניין לקנות אותו. זה מוסיף לאינטראקטיביות טובה יותר בתהליך המכירה ויוצא חיבור יותר פסיכולוגי עבור הצרכן.

מותגים של שעוני יוקרה יצרו אפליקציות של מציאות רבודה המאפשרים ללקוח הפוטנציאלי לנסות את השעונים בבית. חברות רכב מציעות נסיעת מבחן וירטואלית שהלקוח הפוטנציאלי יכול לקחת. מלבד שזה מאפשר ללקוח להרגיש את החיבור למוצר, למציאות הרבודה יש יתרונות שיווק נוספים.
קודם כל, זה עדיין חדש יחסית ולכן כל החברה המשתמשים בזה עכשיו תחשוב קדימה ובצורה יצירתית.
בנוסף, הרבה מאפליקציות הללו מותאמות אישית, לדוגמא, צילום תמונה של עצמכם ולשים אותם על גבי מדרון סקי כדי לקדם סקי בקולורדו, שיעורי סקי או מגפי סקי. ההתאמה האישית הזאת תעזור לחיבור האדם עם המוצר שלכם ובנוסף הוא עלול לשתף את התמונה החדשה באתרי המדיה החברתית ולהפוך את המוצר שלכם לויראלי.

משווקים רק מתחילים לגלות את האפשרויות בשימוש המציאות הרבודה. לפי מחקר שנערך לאחרונה מטעם ABI, ב 2010 ההחזר מהטכנולוגיה הזאת היה רק 21 מיליון דולר אבל הוא צפוי להיות יותר משלושה מיליארד ב 2016. הגדלת המכירות והשימוש בסמאטרפונים תסייע להעלאת המספרים למעלה וכמו כן קמפיינים של שיווק שיאפשרו ללקוחות להרגיש יותר מעורבים עם המוצר.

מאמר זה נבחר בקפידע על ידי היי טיץ' מציאות רבודה

הייה טיץ מציאות רבודה