Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

בלוג בחינם

אומרים שאין שום דבר חינם בעולם, בדרך כלל זה גם נכון, אך לא כאשר מדברים על בלוגים. אין שום בעיה לפתוח בלוג בחינם או לקרוא בלוג בחינם. כמובן שיש צורף במחשב (גם טאבלט וטלפון יכולים לעשות את העבודה) וחיבור אינטרנט בלבד; שני אלה הם הדברים היחידים שהם הכרחיים על מנת לפתוח בלוג בחינם.

 

ישנן קהילות בלוגים, כמו לדוגמה ישרא בלוג ותפוז, בהן ניתן בקלות לפתוח בלוג בחינם תוך דקות. פתיחת בלוג בחינם היא פעולה פשוטה מאוד, במיוחד כאשר משתמשים בפלטפורמות הקיימות של קהילות הבלוגים כמו ישרא בלוג שכבר הוזכר ורבים אחרים. אין צורך בתיכנות או HTML בשביל לפתוח בלוג, זהו דבר שכל ילד יכול ואני מתכוון לזה במשמעות המילולית – ילדים בגיל צעיר מאוד פותחים בלוג לבד ללא שום קושי. כתיבה בבלוג בעזרת שימוש בקהילות הבלוגים היא פשוטה כמו כתיבה במעבד תמלילים וורד.

 

אם אתם חושבים שיש לכם משהו מעניין לחלוק עם הגולשים או אולי זהו בלוג רק עבור החברים שלכם, אתם יכולים בקלות לפתוח בלוג בחינם ולהתחיל לפרסם שם את הדברים. אתם יכולים לכתוב ולעדכן ואפילו לפרסם תמונות וסרטים במסגרת הבלוג. ניתן לכתוב בלוג על כל נושא שעולה בדעתם, כפי שבוודאי תתרשמו אם תחפשו בלוגים – ישנם בלוגים בנושאים טכניים, בלוגים אישיים, בלוגים בנושא בעלי חיים, בלוגים בנושא לימודים, בלוגים בנושא אוכל, בלוגים בנושא תיירות ועוד. יש שוני כל כך גדול בין הבלוגים שהדבר היחידי שבוודאות משותף לכלולם הוא שהם בחינם. הם מבחינת הקריאה והן מבחינת הכתיבה.

 

ישנם בלוגים המוקמים שלא בעזרת קהילות הבלוגים הקיימות כמו ישרא בלוג או דה מרקר, אלא באמצעות קניית דומיין והקמת אתר אינטרנט. אני לא אגיד שזה דבר מסובך לעשות אך זה קצת יותר מורכב מבלוגים רגילים בקהילות הבלוגים המוכרות, אלה שהוזכרו ואלו שלא הוזכרו. במקרים שבהם רוצים להקים בלוג בדומיין עצמאי ישנן עלויות נמוכות מאוד אשר משלמים לקניית הדומיין ולאחסון האתר. אלו הן עלויות נמוכות יחסית. אנשים אשר בוחרים להקים בלוג בצורה זו הם בדרך כלל אנשים אשר פותחים בלוג למטרה מסחרית. בלוג בהחלט יכול לייצר הכנסה לבעליו, אפילו אם מדובר בבלוג בחינם. אני לא אכנס עכשיו לשיטות איך להרוויח כסף מבלוג רק אזכיר את עיקרון הבסיס שתקף כמעט לכל דבר באינטרנט. הכל מתבסס על כמות התנועה שיש לכם בבלוג. ככל שיש לכם יותר גולשים כך יש יותר פוטנציאל להרוויח כסף בבלוג.  על מנת להשיג יותר תנועה של גולשים עליכם להשקיע בתכנים מעניינים ופרסום הבלוג, כמו למשל שיתוף ברשתות חברתיות.

 

כפי שראיתם, כל אחד יכול להקים בלוג בחינם. הקמת בלוג יכולה להיות גם פעולה מהנה וכיפית. ישנם אנשים אשר אוהבים לכתוב ונהנים כאשר גולשים קוראים את מה שהם כותבים.