Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

בלוג

מהו בלוג ומהו הפוטנציאל הכלכלי של בלוג?

 

בלוג בסופו של דבר הוא אתר אינטרנט בו מתפרסמים תכנים בצורת יומן, תחילתם של הבלוגים הייתה אולי מאוד אישית והם כונו יומני רשת אך היום בלוגים הם דבר הרבה יותר מפותח וישנה פעילות עסקית רבה הקשורה בבלוגים. ישנם בלוגים שהפכו לעסק של ממש וישנם עסקים המשתמשים בבלוג על מנת לקדם את הפעילות העסקית שלהם.

 

אז איך למעשה בלוג הופך לדבר בעל פוטנציאל כלכלי?

 

לכל בלוג יש קוראים כמו שלכל עיתון יש קוראים. אמנם יש בלוגים מוצלחים יותר ובלוגים מוצלחים פחות, זה כבר נשאר בידיים שלכם ותלוי באיכות הבלוג שלכם וביחסי הציבור שתעשו לו. בדיוק כמו בעיתון, ככל שלבלוג יש יותר קוראים כך יש ערך גדול יותר לפרסום באמצעות הבלוג. אם ישנם 100,000 ביום אשר קוראים את מה שפרסמתם בבלוג אז יש פוטנציאל ש 100,000 איש שיראו את הפרסומת. כמובן שלא בקלות משיגים 100,000 קוראים לבלוג, יש צורך בעבודה קשה בשביל להגיע לזה וזה יכול אפילו לקחת שנים. המספר שנתתי הוא קצת מוגזם, לפחות לשוק הישראלי אך בהחלט ישנם בלוגים אשר מצליחים לייצר הכנסה מפרסומות. לעתים בלוגרים מקבלים כסף על פרסום פוסטים בעלי תוכן פרסומי בבלוג ולאו דווקא פרסומת גלויה. נקודה חשובה בעניין פרסום בבלוגים – בדרך כלל בלוגים משתייכים לנישה מסוימת ולכן קהל הגולשים שלהם הוא בעל תחומי עניין זהים, זהו יתרון גדול מבחינת המפרסמים. ישנו פילוח שוק מדויק המעלה את ערך הפרסום.

 

 

בלוגים לעסקים

 

לבלוג ישנה חשיבות גדולה גם לעסקים, הרבה פעמים חברות מחזיקות בלוג בנוסף לאתר הרשמי של החברה. הבלוג הוא אמצעי נוסף לעדכן את הלקוחות במתרחש בחברה ואפילו במוצרים חדשים בצורה קצת פחות רשמית. הבלוג מוסיף לנוכחות של העסק באינטרנט ובקלות יכול לסייע להגדלת הפעילות העסקית של העסק. צורת הכתיבה בבלוג היא שונה, היא פחות רשמית ולכן מאפשרת לכם לדבר עם הלקוחות שלכם בגובה העיניים. בלוג גם יכול לסייע לעסק בקידום האתר במנועי החיפוש. כל מי שעוסק בשיווק ופרסום באינטרנט צריך לשקול שימוש בבלוג בנוסף לאתר הרשמי.

 

טיפים בשביל בלוג לעסקים

 

אם אתם רוצים להקים בלוג לעסק שלכם אז מוטב לקנות דומיין ולהקים בלוג עצמאי מהסיבה שזה פשוט נראה יותר מקצועי. בקהילות הבלוגים החינמיות ידחפו לכם פרסומות שאולי לא מתאימות לכם, הן יעניקו לבלוג שלכם אופי חובבני. הקמת בלוג בדומיין עצמאי אינה דורשת ידע בתכנות והיא לא בהכרח יותר מסובכת. ניתן להשתמש בדומיין עצמאי ולהריץ עליו וורדפרס.

הקפידו על פרסום תוכן איכותי, מעניין, ללא שגיאות ועשו שימוש בתמונות. פרסמו תוכן על בסיס קבוע, פעם בשבוע זה מספיק. בלוג עשיר בתוכן המתעדכן באופן קבוע יסייע לכם במנועי החיפוש.