Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

האם יש קשר בין איכות הבית שנו גרים בו לחומרי הבניה שבהם הוא נבנה?

כולנו שואפים לגור בבית שאיכות החיים בו היא הגבוהה ביותר שניתן להשיג

מה זה בכלל איכות חיים, ומה מרכיב את איכות החיים שלנו בבית שבו אנחנו גרים? התשובה לשאלה הזאת היא מסובכת למדי, אך ניתן להגיד בוודאות רבה מאוד שאיכות חיים גבוהה לא יכולה להתקיים בלי בנייה איכותית ובלי תשתיות איכותיות של הבית עצמו. על הקשר הזה, בין איכות הבנייה של הבית שבו אנחנו חיים ובין איכות החיים שלנו, אנחנו נדון בהרחבה במאמר הזה, אבל ראשית עלינו לזכור שמדובר בתהליך ארוך למדי שמתחיל עוד בשלב הבנייה ומסתיים בחיי היום יום שלנו. כאשר אנחנו חוזרים לבית שלנו, העיסוקים שבהם אנחנו שואפים להתעסק הם המשפחה שלנו, התחביבים שלנו, שעות הפנאי שלנו שכוללות שימוש במכשירי חשמל שונים – והדברים בהם אנחנו שואפים שלא להתעסק הם תשתיות הבניין, מערכות החשמל או הצנרת וכמובן שגם הבנייה עצמה. זה, על רגל אחת, הקשר בין איכות חומרי בניין לבין איכות החיים שלנו. כעת נרחיב בנושא.

קצת על הקשר הישיר בין איכות הבנייה ואיכות החיים בבית ובין הבחירה האיכותית של חומרי בניין בבנייתו

  • האם ניתן לקיים איכות חיים גבוהה בבית מתפורר? השאלה הזאת היא אמנם שאלה רטורית והקצנה די רצינית של נושא המאמר, אך המסר ברור ונכון בכל זאת. כאשר איכות חומרי הבניין שבה בנו את הבית שלנו היא איכות ירודה, אנחנו לא יכולים לקיים איכות חיים גבוהה בבית שלנו, משום שאנחנו סובלים מהבנייה הירודה של הבית עצמו. בית עם קירות מתקלפים, עם צבע מתקלף ועם בעיות של רטיבות ושל תשתיות הוא בית שאין שום סיכוי שתתקיים בו איכות חיים גבוהה, גם אם מדובר בבית פרטי מפואר של ממש. ההשפעה של חומרי הבניין, החל מחומרי האיטום של הגג ועד חומרי הצבע שעל הקירות, היא השפעה חסרת תקדים.
  • חומרי הבניין משפיעים גם על תשתיות הפנים – איכות החיים שלנו בבית שלנו מושפעת בצורה ישירה למדי מתשתיות הפנים שבו, כלומר ממרכיבים כמו מערכת החשמל והצנרת של הבית. המערכות האלה גם הן מושפעות בצורה ישירה מחומרי הבניין המרכיבים את הבית שלנו, ותקלות של רטיבות או של לחצים שנובעות בשל איכות חומרים ירודה בבניית הבית יפגעו בצורה ישירה גם במערכות אלה, מה שיחריף משמעותית את הפגיעה באיכות החיים שלנו.

כשאנחנו בונים או משפצים בית, חומרי הבניין בהם נבחר הם מרכיב מהותי של איכות החיים העתידית שלנו

בתהליך בנייה או שיפוץ של בית, אנחנו חייבים תמיד לזכור את הקשר הישיר בין בחירה קפדנית של חומרי בניין בבית שלנו ובין איכות החיים שלנו. כשאנחנו זוכרים את הקשר הזה, אנחנו נזכור גם לבחור בחומרים איכותיים ברמה הגבוהה ביותר, וכך להבטיח את איכות החיים שלנו בבית במבט רחוק מאוד קדימה.