Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

הגמרים האזוריים של ה- nba

עונת ה- nba האחרונה טמנה בחובה הפתעות רבות ביניהן החזרה של לברון ג׳יימס לקבוצתו הראשונה, הקליבלנד קאבלירס, תחת הדרכתו של המאמן הישראלי דייויד בלאט שגם דאג להנחית בטרייד מרשים את השחקנים הבולטים בעונה הקודמת ב- nba, קווין לאב, ממינסוטה טימברוולבס.

יחד עם קיירי אירווינג ואנדרסון ורז׳או הברזילאי היו עתידים להוות את אחת מהקבוצות שידרסו את הליגה בדרך הבטוחה לאליפות ה- nba, ולטעת ראשונה למאמן הישראלי בעונתו הראשונה בליגה הטובה בעולם.

הדברים החלו יחסית בצורה טובה לדיויד בלאט ולקבוצה המפלצתית שלו אך לאט לאט לקראת חודש נובמבר משהו קרה לקבוצה מאוהיו שהחלה לגמגם ואף איבדה את הסנטר שלה אנדרסון ורז׳או, ולנפק רצף הפסדים לא אופייני לקבוצה בה משחקים לברון, קווין לאב וקיירי ארווינג.

בלאט הבין שעליו לעשות שינויים ומהר אם ברצונו לעמוד ביעד שכולם הציבו בין באופן רשמי ובין אם באופן לא רשמי וזה אליפות ה- nba.

במספר טריידים מרשימים הנחית בקבוצתו את הסנטר הרוסי טימופיי מוזגוב, אותו אימן בנבחרת רוסיה,   ואת הגארדים אימאן שאמפרט וג׳יי אר סמית׳.

המהלך הזה גרם לבלאט לייצב את הקבוצה ולעצור את סחף ההפסדים ולבנות קבוצה שפועלת כמו מכונה משומנת היטב כמו שרק דייויד בלאט יודע.

לאט לאט ההפסדים נעצרו, הקבוצה התחברה לה והגיעה לפלייאוף אחרי מספר נצחונות מרשימים.

בפלייאוף הדברים לא הלכו חלק עבור הקאבלירס ודייויד בלאט ולמרות העובדה שניצחו את בוסטון סלטיקס 4-0 ברבע הגמר של המזרח הם איבדו את קווין לאב אשר נפצע בכתף ובדומה לורז׳או סיים את העונה, דבר שהקשה עליהם בהמשך הסדרה, ובסדרה הבאה מול שיקאגו בולס בחצי גמר המזרח, אך גם את הסדרה הזו ניצחה הקבוצה של בלאט 4-2 ועלתה לגמר המזרח של ה- nba מול הקבוצה המוכשרת של אטלנטה הוקס, לה שחקנים רבים ומוכשרים כמו קייל קורבר, אל הורפורד, ג׳ף טיג ואחרים.

בלאט ידע לנצל את עומק הספסל שלו כמו שרק הוא יודע ובעזרת שחקנים מתיו דלבדובה, תומפסון שאמפרט, כולם שחקני ספסל, הקשה על ההוקס בדרך ל2-0 בסדרה, בדרך הבטוחה לגמר ה- nba.