Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

יצירת אזור קריאה

האם אתם משתוקקים למקום שקט ונוח בבית שלא דורש הרבה מרחב, זמן או כסף כדי ליצור אותו? האם אתם רוצים מקום לקרוא, לכתוב ולצייר בו או פשוט להיות בתוכו? ניתן ליצור אזור קריאה באמצעות המרחבים הקטנים ביותר ותהיה להם השפעה אדירה על חייכם ומצב הרוח שלכם.

ניתן ליצור אזורי קריאה מתוך תוספת של מתחם בתוך חדר השינה, מתחת לחלון, מתוך אזור קטן של קופסאות, מתחת למדרגות או אפילו ליד ארון. אתם לא צריכים יותר ממספר דברים כדי להפוך את המרחב הקטן לתוך עולם אחר.

קודם כל אתם צריכים להחליט מה המרחב שבו יהיה אזור הישיבה. עבור הדוגמא של היום, תחשבו על מרחב בפינה של חדר השינה, מתחת לאדן החלון או מתחת גרם מדרגות. כל האזורים הללו הם חלק מחדר גדול יותר שיש לשקול את הצבע שבו. המרחב הזה צריך להיות חופשי מהסחות דעת ורעשים.

תחליטו מה יותר נוח עבורכם. האם אתם רוצים כיסא רחב ונוח שיבלע אתכם בזמן שאתם קוראים? כורסא שאפשר להתכרבל לתוכה, כרית אחת גדולה או הרבה כריות שתוכלו לשבת ביניהן?
בחרו בדים שהם רכים, נוחים ונעימים שיתאימו לפרקי זמן ארוכים.

תחשבו על צבעים מרגיעים ומהנים. אם החדר הראשי בצבע אדום אבל אתם רוצים צבע שונה באזור הקריאה שלכם, השתמשו בצבעים משלימים או במעט אדום ביחד עם הצבע המשלים בטקסטיל שלכם.
אם המרחב שלכם שונה לחלוטין או שהחדר כולו זקוק לאותו הצבע, בחרו בהתאם וצבעו את הקירות.

אור הוא חשוב בשביל הקריאה כדי שלא תהרסו לעצמכם את העיניים. תקפידו שיש לכם שקע בקרבת מקום כדי לחבר מנורה או תאורה אחרת אליו. מנורות הן דרך נחמדה להוספת צבע, טקסטורה ודפוסים לתוך המרחב.

שולחן צדדי או כיסאות מעץ הם נהדרים כאשר יושבים לשתות כוס תה, כוס יין או ביחד עם הספר שלכם. ושוב, זו דרך נהדרת להביא טקסטורות, צבעים או דפוסים לתוך המרחב. יש לכם שולחן קטן שאתם לא יודעים מה לעשות איתו וסתם נמצא במחסן? תסתכלו עליו ותראו אם הוא מתאים. אתם תמיד יכולים לצבוע אותו מחדש עם הצבעים המועדפים עליכם. שולחן עם מגירה יכול להיות מאוד נחמד להחזקה של עטים, עפרונות ונייר לרגע של השראה, מחשבה אקראית החולפת בראש או דברים שאתם תצטרכו להשתמש בהם למועד מאוחר יותר. מדף ספרים קטן הוא נחמד גם אבל בהחלט לא הכרחי.

והכי חשוב, אתם צריכים ספר טוב, נייר וכמה עטים או מוזיקה נעימה כדי ליהנות מהמרחב החדש שלכם.