Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

מזג אוויר ירושלים

בשבוע האחרון פקד את ארצנו גל חום כבד אשר המומחים טוענים כי לא נראה כמותו מזה מספר שנים וכי הגל החום האחרון שניתן להשוות אותו אליו הוא גל חום שפקד אותנו אי שם בשנת 2010 לפני כחמש שנים, אך ישנם מומחים הטוענים כי גם אותו גל חום מדובר מלפני חמש שנים לא היה כל כך נורא כפי שגל החום הנוכחי משפיע עלינו.

אחת הערים בהן לא רגילים למזג אויר שכזה, ובדרך כלל לא סובלת ממזג אויר חם גם בימי הקיץ החמים היא ירושלים. מזג האוויר בירושלים הוא בדרך כלל נעים גם בחודשי הקיץ בעיקר תודות לגובה הרבה בה שוכנת העיר, שכן בנקודות הנמוכות של העיר נמדד גובה של 600 מטר ואילו בשיא גובהה מגיעה העיר לגובה של כמעט 900 מטר גובה.

הדבר גורם לכך שמזג האוויר בירושלים מעט קריר יותר מאשר זה ששורר במישור החוף והשפלה. בדרך כלל הטמפרטורות יורדות בממוצע של שתי מעלות לכל 300 מטר של עלייה בגובה כך שאם במישור החוף נמדדת טמפרטורה של כ – 36 מעלות צלזיוס, אזי הטמפרטורה שתהיה בירושלים תהיה כ – 30 מעלות צלזיוס לערך.

תופעת נוספת של מזג אוויר בירושלים היא השלג הפוקד את העיר אחת למספר שנים. שוב, תודות לגובה הרב של העיר, אחת לשנתיים שלוש, אנו עדים לירידת שלג בעיר ובסביבתה שלעיתים נערם עד לגובה של כעשרים סנטימטרים, אותם שלגים גורמים לשיבושים כבדים ברחבי העיר ולעיתים חוסם כבישים וגורם להפסקות באספקת החשמל.

לפני כשנתיים שררה בירושלים סופת שלגים שגרמה לשיבושים כבדים ברחבי העיר, בעוד חלקים רבים מהעיר נותקו מאספקת החשמל ורכבים רבים נתקעו בדרכים בניסיון להגיע הביתה. כמות המשקעים הממוצעת באזור ירושלים מסתכמת בכ- 550 מ"מ בשנה בעוד החודשים שאנו עדים לאותם משקעים הם כמובן החל מחודש דצמבר ועד סוף חודש פברואר, בדומה לשאר חלקי הארץ.

ישנם רבים הטוענים כי מזג האוויר בירושלים בקיץ הוא מהנוחים שקיימים בארץ היות והטמפרטורה המקסימלית הממוצעת בחודש אוגוסט היא 29 מעלות, בעוד בלילה צונחת הטמפרטורה למתחת ל-19 מעלות.