Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

מחשוב בבתי הספר

התקדמות הטכנולוגיה הביאה למצב בו החברה מצליחה לתקשר אחד עם השני ביתר קלות. אם בתחילת המאה הקודמת גלי הרדיו הם אלו שנתנו את הטון בחיבור בין אנשים, הרי שהיום זהו המכשיר החכם "סמארטפון" שמאפשר לכל אחד גישה למאגרי מידע וזמינות אל אנשים אחרים. הטכנולוגיה לא פסחה גם על מערכת החינוך. מחשוב בבתי הספר נחשב בתחילת שנות האלפיים למשהו מיושן ולא יעיל. אולם ברבות השנים, החלה מערכת החינוך לאמץ אותו אט אט לחיקה. דבר זה לא קרה ביום בהיר אחד  אלא בתהליך מובנה של שנים. אבל כל זה לא היה קורה אילולא התהליך החברתי שקרה אצל בני הנוער והוריהם.

אופן הלמידה המסורתי בבתי הספר מתחיל לקבל תפנית. השיטה המסורתית של גיר ולוח, החליפה את עורה לטוש ולוח מחיק אך כיום יותר ויותר בתי ספר משתמשים במקרנים ככלי עזר להעברת חומרי לימוד, מחשבים ניידים ואפילו לוחות חכמים.

מקרן הוא כלי עזר פשוט הנותן למורה עזרה תומכת במהלך השיעור לחומר הלימודי אשר הוא מלמד. שימוש ויזואלי כיום עוזר לתלמידים לראות את מה שהמורה בעצם מדבר עליו. התהליך הזה קורה בד בבד עם התחדשות טכנולוגית ברמה החברתית. כאשר התלמידים היום מחוברים למסך המחשב ולמסך הקטן בפלאפון, הרבה יותר קל להם להתחבר להסבר ויזואלי בכיתה מאשר דיבור בעל פה או קריאת טקסט מהלוח. זו מיומנות חדשה שהתפתחה בעשור האחרון. מורים ותלמידים יחד לומדים כיצד יש להעביר את המידע אחד מהשני.

מחשוב בבית הספר כיום מנגיש בעצם את המידע לתלמידים והמורים כאחד. אולם יש הבדל ופערים באופן ההגעה והשימוש במידע לצרכים לימודיים. המורים כיום חשופים למידע ברשת ויודעים לעשות בו שימוש אשר יתאים וישתלב במהלך השיעורים שלהם. התלמידים קצת פחות. אולי אפילו כמעט ולא. התלמיד רואה ברשת באמצעות מכשיר הפלאפון, עוד אמצעי כדי לתקשר ולהעביר את זמנו כאן על פני כדור הארץ. לכן בזמן שהמורים מנגישים את המידע לתלמידים הם נמצאים במקום אחר לגמרי, לא פיזית כמובן, אלא פשוט מתקשרים עם סביבתם ו"צורכים" משם את המידע על העולם החברתי שלהם.

razer-blade-gaming-laptop