Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

מטבח מעוצב

כולכם וודאי מסכימים שאחד המקומות החשובים והחיוניים בבית עליהם יש לשים את הדעת בכל מה שקשור לעיצוב ופונקציונליות הוא ללא ספק המטבח שלנו. בין אם אתם מבשלים במטבח שלכם 3 ארוחות ביום או בין אם מזמינים אליו ברוב ימות השבוע מזון מבחוץ ורק אוכלים בו בהנאה, המטבח חייב לשרת אתכם בהתאם לצרכים שלכם. אז איך בעצם נתכנן את עיצוב המטבח שלנו? על כך במאמר הבא.

 

קודם כל חשוב לחשוב על תקציב. יש מטבחים בכמה אלפי שקלים בודדים ויש מטבחים שיכולים להגיע כמה למאות אלפי שקלים. הכל נושא של סדרי עדיפויות, כמה כסף זמין יש ברשותכם להשקיע וגם באמת כמה המטבח שלכם חשוב לכם. אחרי שהחלטתם על תקציב ממוצע, חשוב לחשוב על סגנון. המטבח יעוצב מן הסתם בשילוב עם שאר הבית, אך מכיון והוא בעל טוויסט ומראה ייחודי משל עצמו – זה המקום להשתגע ולהוסיף אלמנטים מוזרים ומגניבים, אותם קשה לשלב בחללים אחרים בבית כמו חדר השינה או הסלון. זה המקום לשחק עם טקסטורות, עם חומרי גלם ועם צבעים שכן המטבח המודרני מאפשר לנו לעשות כמעט הכל. החל משילוב מתכת, זכוכית ועץ, דרך חיפויים מעוצבים בהתאמה אישית ועד למכשור טכנולוגי יוצא דופן. חשוב לחשוב על הדרך שבה המטבח יהיה בנוי. במידה ואתם אוהבים לבלות ולבשל במטבח, מכינים עם ילדכם פעמים רבות מתכוני עוגיות, עוגות או מאפים וחשוב לכם הפרקטיות, אולי כדאי לכם לחשוב על מטבח מעוצב המכיל אי במרכז החלל. עליכם גם לקחת בחשבון האם אתם מעוניינים למקם את פינת האוכל בתוך המטבח, או שמא רק בר גבוה ונחמד יספק אתכם, בעוד פינת האוכל המורחבת תהיה בכלל צמוד למטבח – בסלון.

 

לסיכום, אמרנו מחיר, אמרנו מראה כלומר סגנון עיצובי – מטבח כפרי, מודרני או מטבח בסגנון פרובנס והכי חשוב חלוקת החלל בצורה נוחה, אביזרים, סוג המגירות והארונות, גודל המזווה. על כל אלו ועוד כדאי לחשוב טרם מעצבים מטבח חדש, כך תוכלו להנות ממטבח פרקטי שילווה אתכם ואת בני הבית למהלך השנים הבאות.