Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

סירק דה סוליי- הצלחה מסחררת בכל רחבי העולם

סירק דה סוליי הוא שמה של להקת קרקס קנדית אשר נוסדה בעיר מונטריאול שבקנדה בייסודו ובניהולו של גי לאליברטה. סירק דה סוליי בעברית משמעותו קרקס השמש. סירק דה סוליי נחשב לאחד הקרקסים המובילים בעולם והוא מעט שונה מאלה שהיינו רגילים לראות כאשר היו לוקחים אותנו לקרקס בהיותנו ילדים.

במקרה של סירק דה סוליי לא מדובר על ליצנים או חיות בר בקרקס אלא מדובר על קרקס מודרני שבו לוקחים חלק פעלולנים רבים, ותמיד בכל הופעה של השחקנים, ישנה עלילה כלשהי שמחברת את כל הקטעים שאנו רואים במהלך המופע. הקרקס משלב בתוכו קטעי לוליינות, מופעי אקרובטיקה, מופעי רחוב, רכיבה על אופניים, אופרה, בלט, ריקודים ועוד. המוזיקה בהופעותיו של הקרקס היא תמיד מוזיקה חיה והתזמורת לוקחת חלק במופע. למופעים ישנם בדרך כלל אומני אורח, כך שלעיתים המופעים משתנים מידי פעם לפעם בהתאם לאותו אומן אורח שמופיע עם הקרקס באותה העת.

לסירק דה סוליי מספר רב של מופעים כאשר המופעים שלהם מתחלקים למופעים קבועים, כאלה שיש להם תאטרון משלהם ובו מופיע אך ורק אותו מופע עם אותו צוות פעלולנים. בנוסף, ישנם מופעים נודדים, אשר מופעים אלו הם אינם מופעים שמקובעים לאולם אחד אלא נודדים בין תיאטראות, ערים, מדינות ויבשות.

חייהם של השחקנים בסירק דה סוליי ידועים בתור סגנון חיים לא פשוט שכן הם מופיעים לעיתים פעמיים ביום, ונמצאים זמן רב מחוץ לבית שלהם, במיוחד אלו הלוקחים חלק במסגרת ההופעות הנודדות.

רוב ההופעות הקבועות של סירק דה סוליי נמצאות בעיר ההימורים לאס וגאס שבמדינת נבאדה בארצות הברית, שם לקרקס לא פחות מחמישה מופעים קבועים אשר מציגים ללא הפסקה כאשר הבולט שבהם הוא "O" אשר מופיע במלון הבלאג'יו.

בנוסף ישנם עוד שני מופעים קבועים כאשר האחד בפלורידה וסידני והשני באתר הנופש של דיסני בטוקיו. לקרקס השמש מספר רב של מופעים מדלגים, כאשר כרגע ישנם חמישה שמציגים ברחבי העולם.  הוותיק שביניהם הוא המופע "קידם" אשר מופיע בימים אלה בארץ בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב ולאחר סיום התור הנוכחי של המופע הוא עתיד לרדת אחרי מספר רב של שנים בהם הוא הציג.