Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

סרינה וויליאמס-שם דבר במגרש הטניס

סרינה וויליאמס הינה טניסאית אמריקאית בת 33 אשר נולדה במישיגן שבארצות הברית.

סרינה היא אחותה הצעירה של ונוס ויליאמס, שגם היא הייתה אחת הטניסאיות המצליחות בסוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים והבת של מאמן הטניס האגדי ריצ'רד וויליאמס.

את סרינה וויליאמס ואחותה ונוס אימן במרוצת השנים אביהן ריצ'רד החל מגיל צעיר מאוד ולדעת רבים הצלחתן של השתיים והפיכתם של כל אחת מהן לאחת מגדולות השחקניות ששיחקו את המשחק נזקפת לזכותו של אביהן.

סרינה וויליאמס היא שילוב של כל מה שספורטאית צריכה להיות, מעבר לווינריות חסרת הפשרות טמון בה שילוב נפלא של חוזק ואתלטיות, מה שנותן לה יתרון מובהק על יריבותיה.

בסרטון מגיל 7 שהכין אביהן ריצ'ארד, שלה ושל אחותה ונוס משחקות טניס, מדבר סרינה למצלמה ונשאלת כמו איזה שחקנית היא הייתה רוצה להיות והתשובה שהיא אמרה למצלמה שהיא לא רוצה להיות כמו אף אחת, היא רוצה להיות כמו עצמה.

התשובה הזו של סרינה לאותה שאלה הייתה מאין נבואה שמגשימה את עצמה שכן סרינה, כיום הטניסאית המצליחה ביותר בכל הזמנים, עם סך פרסים בתחרויות של מעל 72 מיליון דולר. זהו סכום שאף אישה לא הצליחה לזכות בו במהלך הקריירה שלה ורק שלושה גברים ששיחקו את המשחק השיגו סך זכיות גבוה משל סרינה וויליאמס.

בגיל 12 נרשמה יחד עם אחותה על ידי אביהן לאקדמיית הטניס של ריק מאסי בפלורידה שם הודרכה על ידי טניסאיות עבר מצליחות כגון ג'ניפר קפריאטי, אשר היא בעצמה נחשבת לאחת הנשים הדומיננטיות ששיחקו את המשחק ומארי פירס הצרפתייה.

אל סבב ה-WTA הצטרפה בגיל 14, כאשר בטורניר הראשון שלה בעיר קוויבק שבקנדה הפסידה במשחקה הראשון תוך פחות משעה.

סרינה וויליאמס היא אחת הטניסאיות המעוטרות אי פעם עם סך זכיות של 36 טורנירי גראנד סלאם כאשר 21 מתוכם ביחידות ועוד 13 בזוגות נשים, כאשר הרוב עם אחותה ונוס, ועוד שני תארים בזוגות המעורבים.

לסרינה וויליאמס ארבע זכיות במדליות זהב במסגרת המשחקים האולימפיים כאשר שלוש מדליות זהב במסגרת טניס הנשים ואחת במסגרת טניס יחידות.