Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

רחפן

אחד הטרנדים של השנים האחרונות כנראה יהפוך בשנים הקרובות לאחת ההמצאות המכוננות של המאה העשרים ואחת, הוא מסוגל לצלם לבד, הוא מסוגל להגיע הביתה חזרה לבד, הוא מסוגל להגיע למקום שנאמר לו מראש, ובעצם חוץ מלהכין לנו קפה הוא יכול לעשות לא מעט דברים.

אז לא מדובר על הילד שלכם וגם לא מדובר על רובוט, אלא על רחפן.

הרחפנים נכנסו לתודעה שלנו אי שם בעשור הקודם והם מאין סוג של פיתוח של טיסן עם מעט יותר יכולות.

בעוד שטיסן מסוגל אך ורק לטוס קדימה בעזרת מנוע בוכנה או טורבינה קטנה ממש בדומה למטוסים, הרחפן מסוגל לעשות כמעט כל דבר, וזה לטוס קדימה או אחורה, לנסוק בצורה אנכית או להנמיך בצורה אנכית, כמעט בדומה למסוק רק עם יכולות יותר מרשימות מבחינת ביצועים.

הרחפן מצוייד במערכות מתקדמות מאוד, כאשר הניווט שלו מתבסס על מערכת לוויינים ממש כמו מכוניות או אפילו מטוסי נוסעים ויודע להגיד נקודה אחת בתור "הבית" שלו אליה הוא מסוגל לחזור באופן עצמאי ולנחות בה לבדו בלי התערבות המפעיל במקרה של תקלה.

הרחפן יכול להיות מצוייד במצלמה אשר תצלם מהאוויר שטחים נרחבים כאשר למצלמה יכולת לנוע בשלושה צירים ולתת תמונות וקטעי וידאו באיכות גבוהה.

רוב השימוש כיום ברחפנים נעשה באמת למטרות צילום, תיעוד הפגנות, תיעוד מסיבות ואירועים גדולים ותיעוד והטסה בתור תחביב לאנשים שיכולים להרשות לעצמם לרכוש רחפן אך העתיד טומן לרחפנים משימות הרבה יותר מורכבות מכך.

חברות משלוחים שונות רואות ברחפנים בתור העתיד הקרוב של עולם המשלוחים כאשר חברה אחת כבר ביצעה פיילוט בנושא ושלחה חבילה בתור ארצות הברית ללקוח באמצעות רחפן.

ישנם עוד הרבה דברים שעליהם למצוא פתרון בטרם יעבירו הרחפנים משלוחים בשמי העולם כמו בטיחות טיסה בין הרחפנים למטוסי נוסעים אבל הטכנולוגיה של הגעת הרחפן ממחסני החברה אל בית הלקוח כבר קיימת כך שהצעד המשמעותי בדבר כבר נעשה.

כעת רק צריך לתקנן את הדבר עם הרגולטורים, עם רשויות התעופה אשר שולטות בתעבורת האוויר וביחד איתם אולי למצוא דרך לרחפן גם להיות הדוור שלנו.