Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

שושנה חלוץ מרכזי

שושנה חלוץ מרכזי הוא סרט ישראלי שיצא בקולנוע בשנת 2014. הסרט מקוטלג בקטגוריית הקומדיות הישראליות. התסריט של הסרט נכתב על ידי עודד רוזן ושי כנות הוא הבמאי שמביים אותו. הצלם הוא עופר ינוב ואת המוסיקה בסרט שושנה חלוץ מרכזי, יצר דניאל סולומון. בסרט מככבים השחקנים הישראלים אושרי כהן, גל גדות, אלי פיניש ומריאנו אידלמן.

 

עלילה, התפחויות ואפיון הדמויות

עמי שושן אחד השחקנים הראשיים אותו מגלם אושרי כהן הוא החלוץ של קבוצת הכדורגל ״בני ירושלים״ שנחשבת לאחת הקבוצות המרכזיות בליגה. השחקן הוא כוכב של ממש, מלך השערים ובעיר הבירה כולם מעריצים אותו. תוך כדי העלילה בכניסה למועדון בעיר, עמי שושן נתקל בבחורה יפה בשם מירית המגולמת ע״י הדוגמנית והשחקנית גל גדות. עמי מנסה להתחיל עם מירית אך הוא לא מודע לעובדה שהיא בת הזוג, או יותר נכון סוג של ״רכוש״ של פושע שכונתי ובעל המועדון העונה לשם חיים ״כושי״ בוקובזה, דמות המגולמת ע״י אלי פיניש. במקביל לניסיון של עמי שושן להתחיל עם מירית, הוא מקבל מכות. בכדי להינצל  שושן מציע לבוקובזה לתת לו ״עונש חינוכי״ ובוקובזה נענה להצעה בחיוב. הוא מעוניין לכנס מסיבה שבה שושן יכריז שהוא הומו סקסואל גאה. הדבר מעורר דעות קדומות רבות מצד המעריצים ומצד חבריו לקבוצה. שושן הופך לפופולארי במיוחד בקרב הקהילה הגאה והוא מתחיל להופיע בבתי ספר. בהמשך העלילה מקבל שושן ריקושטים נוספים מבוקובזה המאיים עליו אך זה לא מונע ממירית ושושן להמשיך ולהיתקל אחד בשנייה.

 

ביקורות ותגובות

הסרט מכר עשרות אלפי כרטיסים מרגע יציאתו למסכי הקולנוע. בעיתונות הישראלית מבקרי הסרטים לא מיהרו לשבח את הסרט ולא פעם עלתה הטענה כי הסרט במקום למוסס דעות קדומות הוא רק מחזק אותן. בעולם לעומת זאת, העיתונות הזרה שיבחה את הסרט והיו עיתונאים שטענו כי ״הסרט מצחיק במיוחד ובעל משמעות חשובה״. שחקנים נוספים בתפקידי משנה המשתתפים בשושנה חלוץ מרכזי הם יוסי מרשק, עינת ויצמן, יניב ביטון, רותם קינן, מיקי קם, אנחל בונני ועמי סמולרצ׳יק.