Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

דפנה רכטר

דפנה רכטר נולדה ביולי שנת 1965 לשחקנית התיאטרון חנה מרון ולאדריכל יעקב רכטר.

לדפנה רכטר ארבעה אחים: אמנון רכטר, גם הוא אדריכל במקצועו ודוקטור עופרה רכטר, אלו הם אחיה מאותם ההורים, בעוד שהמוזיקאי יוני רכטר והמאיירת מיכל לויט הם אחיה למחצה.

דפנה רכטר היא בוגרת לימודי משחק מבית הספר ״בית צבי״ למשחק ותיאטרון, פרצה לתודעה בעקבות הופעת אורח בסדרה קרובים קרובים, אשר הכוכבת הראשית באותה סדרה הייתה לא אחרת מאשר אמה, חנה מרון, זו גילמה את דמותה של חנה.

קרובים קרובים הייתה סדרת טלוויזיה מצליחה באמצע שנות השמונים, אותה כתב אפרים סידון ושיחקו בה שחקנים מוכרים רבים כגון תיקי דיין, יהורם גאון, ליאורה ריבלין ואחרים.

הסדרה ירדה ממסכי הטלוויזיה בשנת 1986 לאחר שלוש עונות כאשר מספר שנים לאחר מכן הופיעו בפרק איחוד שבו דפנה רכטר לא לקחה חלק.

 

את הפריצה לחזית הבמה עשתה דפנה על מסך הקולנוע כאשר בשנת 1991 שיחקה בסרטו של יעקב גולדווסר ״מעבר לים״, אשר עוסק ביחס של ניצולי שואה למדינת ישראל, ומדבר על הסוגיה של האם להגר ממנה או להשאר בה.

הסרט ״מעבר לים״ זכה באותה שנה בפרס אופיר לסרט הטוב ביותר לשנת 1991, בעוד שיעקב גולדווסר זכה גם הוא בפרס הבמאי הטוב ביותר לאותה שנה, דפנה רכטר זכתה בפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר ואריה מוסקונה שמשחק לצידה זכה בפרס השחקן הטוב ביותר לאותה שנה. בסרט משחקים גם השחקנים מילי אביטל, מוטי גלעדי ויאיר לפיד.

לאחר מכן שחקה דפנה רכטר במגוון סרטים בהם ״מקס ומוריס״ לצידו של השחקן משה איבגי, ״קשר עין״ לצד השחקן יונתן סגל, סרט עליו זכתה בשנית בפרס אופיר על השחקנית הראשית הטובה ביותר לשנת 1998 ו״הפיתוי״ אשר מבוסס על ספרו של הסופר רם אורן.

 

דפנה רכטר שחקה גם בשלל סדרות טלוויזיה כאשר בין המוכרות שבהם ניתן למצוא את ״אנס הבושם״ בו היא משחקת לצד נתי רביץ, ו״מיי פירסט סוני״ בו היא משחקת לצד יורם חטב.

בשנת 2003 שחקה בטלנובלה ״אהבה מעבר לפינה״ לצד שחקנים מוכרים כגון יהודה לוי, אגם רודברג, סמי הורי, אושרי כהן, שרון חזיז ומירי בוהדנה.

 

דפנה רכטר שיחקה במספר רב של הצגות תיאטרון כאשר החלה את דרכה בתיאטרון באר שבע אך בהמשך עברה להופיע בתיאטרון בית ליסין.

בשנת 2008 פתחה רכטר בקריירת שירה אך בשנת 2012 חזרה להתעסק בתיאטרון לאחר הפסקה ארוכה בת ארבע שנים.

רכטר ידועה בתור פעילה למען זכויותיהם של בעלי החיים והיא גרושה ואמא לילדה אחת.