Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

העובדות על הג'וגי ברי ההימלאי

רכס הרי ההימלאיה המדהימים הוא מראה מרהיב שרק מערבים מעטים צפו בו. הטווח המלכותי הוא ביתם של ההרים הגבוהים בעולם. עמוק בתוך טווח האדיר של ההרים הללו במרכז אסיה צומח הגוג'י ברי ההימלאי.

 

לאורך מונגוליה, טיבט ונפאל, הצמח הקטן והפשוט הזה ופירות היער שלו נערצים בגלל הסגולות הרפואיות שלו. הגוג'י ברי ההימלאי התגלה על ידי נזירים בודהיסטים המתגוררים באזור. האגדה אומרת כי אותם נזירים מצאו צמח לא ידוע הגדל ליד באר בכפר שלהם וחלק מפירות היער שלו נפלו לתוך מי הבאר. הם שתו את המים במשך תקופה כאשר הם הבינו כי הבריאות הכללית שלהם ואריכות החיים שלהם השתפרה. הם ייחסו את השיפורים הללו לגוג'י ברי שנפלו לתוך הבאר שלהם.

 

במהלך המאה האחרונה, הגוג'י ברי עשו את דרכם לאמריקה ואירופה בכך שהם שימשו כצמחי מרפא.

כמו תרופות אלטרנטיביות אחרות, הגוג'י ברי צברו הרבה מעריצים ביחד עם מספר רב של ספקנים. למרות זאת, הגוג'י ברי ההימלאי עובר מחקרים מדעיים הנוגעים לתכונות הרפואיות שלו והיכולת שלו לרפא.

 

לא ניתן להתכחש לעובדה שהגוג'י ברי מועיל במספר דרכים. מחקרים נערכים על הגוג'י ברי בנוגע לסרטן, שחפת, אלרגיות, בעיות עיכול, יתר לחץ דם, בעיות בתפקוד המיני, פוריות ונגד הזדקנות.
בעוד התוצאות של מחקרים אלו ממשיכות להגיע, יכול להיות שמצאנו כי לגוג'י ברי ההימלאי יש מקום בתוך מערכת הבריאות שלנו.

 

השמועה המתפשטת בנוגע לכוחות הריפוי של הגוג'י ברי, דרישות הצרכנים במדינות לא אסיאתיות הרקיעו לשחקים. בניסיון לעמוד בדרישות אלה, חלק מהייצור של הגוג'י ברי עבר להילוך גבוה והם החלו בייצור המוני של הצמח במדינות שונות ובעיקר באמריקה. כאשר לוקחים בחשבון את העובדה כי יש יותר מסוג אחד של הצמח, זה מקשה על צרכנים לזהות מה הם קונים ומהיכן זה הגיע.

 

כאשר יורדים לשורש הדברים הבסיסיים, הגוג'י ברי הם הדבר האמיתי. בטיבט לבדה, קיימים 41 תתי זנים של הצמח. תחשבו על זה כך, האם אתם זוכרים כאשר קוקה קולה החליטה לשנות את המתכון שלה והם חשפו את "הקולה החדשה"? ובכן, זה נכשל לחלוטין והציבור דרש קולה "אמיתית" והם קיבלו אותה בחזרה. אותו הדבר נכון בנוגע לגוג'י ברי ההימלאי. וריאציות שונות של הגוג'י ברי ההימלאי נמצאו בנורווגיה, פטגוניה החיצונית ואריזונה מכל המקומות בעולם, אך המאמינים האמיתיים של הצמח הזה הפנו מבטם אל עבר הגוג'י ברי שלא מגודלים על הצמחים בארץ המוצא.

 

גוג'י ברי הימלאי גדל ונקצר באופן מסורתי בטבע מאשר בחווה. משתמשים מסורים של הגוג'י ברי מאמינים כי רק גוג'י ברי שגדלו בהרי המוצא שלהם כוללים את התכונות הרפואיות שהפכו אותם לכל כך מפורסמים.