Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

חוות דעת רפואית משפטית פלסטיקה

תחום הפלסטיקה מתעדכן לעיתים קרובות והוא מושפע משורה ארוכה של גילויים רפואיים וחידושים טכנולוגיים. בין היתר, אנשי מקצוע ורופאים עם התמחות בפלסטיקה יכולים להגיש חוות דעת רפואית משפטית ולסייע לבסס כתבי תביעה

חוות דעת רפואית משפטית פלסטיקה הפכה בשנים האחרונות לכלי מקובל בבתי משפט בכל רחבי העולם. הסיבה העיקרית לכך קשורה להליך הפלסטי, שכיום נפוץ יותר בהשוואה לכל תקופה אחרת בהיסטוריה. קודם כל, יש כיום גילויים רפואיים מרחיקי לכת שמאפשרים להפיק ערך מוסף מהליך פלסטי. בנוסף, חידושים טכנולוגיים מאפשרים לבצע פרוצדורה פלסטית חדשה ולסייע לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים.

על רקע האמור לעיל אפשר גם להבין את הצורך במעורבות של איש מקצוע לצורך כתיבת חוות דעת רפואית משפטית פלסטיקה. בפועל, אנשי מקצוע כאלה מעורבים בכל תביעה בגין נזקי גוף ובנסיבות כגון:

א. רשלנות רפואית – המקרה השכיח ביותר שבו התובע נדרש להגיש חוות דעת רפואית משפטית פלסטיקה היא בגין רשלנות רפואית. בגלל שלשופט אין את הרקע המקצועי הנדרש על מנת להכריע בסוגיה מהיבט רפואי, הוא זקוק לחוות דעת מנומקת. במקרים של רשלנות רפואית ניתן גם להשתמש בחוות הדעת על מנת לקבוע את גובה הפיצויים.

ב. תביעה נגד מוסדות – יש מקרים שבהם כתב תביעה נגד משרד הביטחון או נגד המוסד לביטוח לאומי מגובה בחוות דעת רפואית משפטית של מומחי פלסטיקה. במקרים אלו, התביעה נגד המוסדות מבוססת על חוות הדעת במטרה להראות את נזקי הגוף שנגרמו לנתבע ואת הפיצויים שאותם הוא אמור לכאורה לקבל בגינם.

ג. פוליסת ביטוח אישית – כמובן שגם בעת הגשת תביעה לקבלת פיצויים מכוח פוליסת תאונות אישיות או אובדן כושר עבודה ניתן להשתמש בחוות דעת רפואית משפטית. במקרים אלו, הנתבעת היא חברת הביטוח של הנפגע.

איך בוחרים מומחה לכתיבת חוות דעת רפואית משפטית?

בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא כל רופא יכול לכתוב חוות דעת על נושאים שקשורים לפלסטיקה. תחום ההתמחות של הרופא הוא הדבר החשוב ביותר בכל הנוגע לבחירת אנשי המקצוע ולניסוח חוות הדעת. ככל שהרופא ותיק ומנוסה יותר, כך עולה הסיכוי לניסוח חוות דעת משכנעת. בהקשר הזה, ההמלצה היא לבחון את הרקע הרפואי של אנשי המקצוע עוד לפני שמתאמים מולם כתיבת חוות דעת.

כמו כן, את המומחה לכתיבת חוות דעת רפואית משפטית אפשר לבחור על סמך המלצות. הדרך לקבל המלצות היא להתייעץ עם עורך דין או לערב חברים, קרובים ובני משפחה. במידה ולא מכירים באופן אישי מישהו שיכול להמליץ על רופא פלסטיקה שמוכן לכתוב חוות דעת רפואית משפטית, ניתן להרחיב את החיפוש בעזרת אתרי האינטרנט.

לבסוף, כדאי שהרופא יהיה אדם אמין. האמינות חשובה כי היא משפיעה על משך כתיבת חוות הדעת וחוזק הטיעונים.

חוות דעת רפואית משפטית