Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

מכרז ממשלתי

לא הממשלה כותבת את המכרזים

מכרז זהו מצב בו נדרשים שירותים מסוימים שיכולים להיות בנושאים רבים כמו למשל אינסטלציה, עבודות חשמל, עבודות בניין ועוד, בו חברות שונות יכולות להשתתף ולהציע את שירותיהן. מכרזים מוציאים גופים שונים שאין להם אינטרס עסקי כלשהו כמו למשל רשויות עירוניות , מוסדות גדולים וגם מכרזים ממשלתיים מטעם הממשלה. הממשלה אמנם מוציאה מכרזים לא מעטים בכל מה שקשור אליה כולל הגופים הנלווים כמו למשל צבא הגנה לישראל אך הם רק מביעים את הרצון לעבודה מסוימת ומי שמנסח את תנאי המכרז הם חברות שונות שבקיאות בפרסום המכרזים ויעילותם.

כך כותבים מכרזים ממשלתיים

  • מכרז הוא קובץ של תנאים ומידע שצריך להגיע בסופו של דבר אל החברות השונות או בעלי המקצוע ולהסביר מהם התנאים להגשת המועמדות. לא כל כך אחד יכול לגשת למכרז ויש תנאי סף שמגבילים חלק מהעסקים כמו למשל היקף עבודה או סוג העבודות המתבקש. ניסוח מכרזים ממשלתיים חייב להיות מאוד מדויק בנושאים אלו כדי שהחברה בסופו של דבר זוכה במכרז תדע באלו תנאים היא צריכה לעמוד.
  • אותה חברה שכותבת את המכרזים הממשלתיים לא רק צריכה לנסח את המכרז בצורה נכונה אלא לקיים מערכת שפיץ אותו ביעילות כל שהוא יגיע לאוזניים הנכונות וגם מערכת שתקלוט את המכרזים מצד הגופים המתמודדים תוך כדי ניפוי נכון של אלו שלא מתאימים ובחירת המועמד המתאים ביותר לפי שיקולים רבים של כמו של עלויות ויכולת.
  • חוץ מהעובדה שהמכרז חייב להיות מנוסח עד הפרט הכי קטן כדי שהתנאים שלו יהיו ברורים לכול, הוא חייב להיות מנוסח בצורה ברורה. אמנם שימוש בשפה גבוהה יכול להועיל אך בספו של דבר מכרז חייב להיות ברור ונהיר לכולם וגם להיות קולע למטרה כיוון שלעתים מדובר בכמות עמודים לא מעטה.

כתיבת מכרזים היא משימה לא פשוטה

לא כל אחד יכול לכתוב מכרזים ודאי לא מכרזים ממשלתיים. כשמקבלים את התנאים למכרזים ממשלתיים צריך להבין אותם ואת הצורך בהם ולהעביר את המידע לגופים והחברות השונות בצורה מדויקת ומובנת. יש כאן ניתוח דרישות מעמיק מאוד ואפיון שדורש גם אסטרטגיה כדי להגיע למועמדים המתאימים ביותר כדי להמחיש את הדרישות של המכרז.