Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

משחקי השף

משחקי השף היא תכנית ריאליטי בהנחייתה של הדוגמנית מירי בוהדנה העוסקת בבישול מקצועי של מנות שף ברמה גבוהה. התכנית משודרת בערוץ 2 ע״י הזכיינית רשת והיא פותחה בשיתוף פעולה מלא עם ITV העולמית. התכנית היא איננה תכנית בישול סטנדרטית ומצטיירת כתכנית מקצועית העוסקת כמעט תמיד במנות שף בניגוד לתכניות בישול אחרות שעלו בעבר לאוויר. השופטים בתכנית הם שפים בעלי שם בישראל ובעולם הכוללים את אסף גרניט השף ואחד מהבעלים של רשת מסעדות מקבוצת מחנה יהודה בירושלים, מאיר אדוני השף והבעלים של מסעדת כתית בנווה צדק בתל אביב ומושיק רוט בעל מסעדת בעלת כוכב מישלין בעיר הבירה של הולנד, אמסטרדם ולאחרונה השף הראשי של מסעדת טוטו האיטלקית בתל אביב.

 

אודישנים משחקי השף

בשלב האודישנים כל מתמודד מחויב להכין מנה לבחירתו האישית, בזמן מוקצב של שעה אשר תעמוד למבחן טעימה עיוורת בפני שלושת השופטים שהוצגו קודם לכן. השופטים לא רואים את המתמודד ולא יודעים עליו דבר. רק בסוף הטעימה, לאחר דיון בין שלושת השופטים, מתבצעת החלטה והשופטים מיידעים את המתמודד אם עבר לשלב הבא או לא. מתמודדים שעברו את שלב האודישנים עוברים לשלב מחנה האימונים שם יתבצע סינון נוסף. בשלב זה כל שף כלומר כל שופט, בוחר שישה מתמודדים שירכיבו את הנבחרת שלו ויתחרו בנבחרות השונות ע״י ביצוע של מנות מסובכות ומורכבות.

 

שלבי התחרות

במהלך העונה, כל נבחרת מתחרה בשנייה והמנה הזוכה אשר נטעמת ע״י שופטים, שפים, מסעדנים ואנשים רבים מענף המסעדנות מזכה את הנבחרת בחסינות עד לשלב הבא ומונעת מלבצע משימה נוספת באותה תכנית.  שתי הנבחרות אשר לא זכו בחסינות מתמודדות במשימה נוספת זו מול זו משימה זו נקראת משימת הדחה אישית. את המנות שהורכבו במשימה זו טועמים השופטים מבלי לדעת מי הכין איזו מנה ומעניקים לכל מנה ציון. בשלב זה כל מתמודד יכול לצאת מהמשחק, כלומר כל מתמודד מנסה להציל את עצמו. בשלב זה השפים עצמם הם אלה שיכולים להעניק חסינות למתמודד מסוים אותו הם בוחרים. בעונה הראשונה של משחקי השף עלו לגמר המתמודדים: אסף סרי, לירן גרוזה, אבירם חיוקה ומאיה קליין אשר זכתה בתואר המנצחת של התכנית.

 

https://www.youtube.com/watch?v=bv_gYi2vI9U