Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

עבודה בבית אבות

בתי אבות בישראל כיום הפכו למקום נעים שכיף לשהות בו והם משתחררים בהדרגה מהתדמית המוסדית והמרתיעה שדבקה בהם בעבר. אנשים כיום חיים שנים רבות יותר, ובאיכות חיים גבוהה יותר. למרות שהם שומרים על יכולות רבות, רבים מהם בוחרים לעבור למקום מוגן יותר שבו הם יוכלו להרגיש בטוחים ונינוחים. למעשה, בתי האבות הפכו למפנקים עד כדי כך שישנם דיירים רבים שבוחרים בהם בגלל צרכים חברתיים ומתוך רצון בפעילות מהנה עם אנשים בני גילם.

כאשר אנו נכנסים לתוך בית אבות כיום לרוב נפגוש בחלל מזמין ונעים. ממש כפי שהדיירים בני גיל הזהב מרוצים יותר, כך גם עובדי המקום חווים תחושה טובה יותר של רווחה ונוחות. תנאי המחיה הנוחים של הדיירים והרוח הטובה שלהם משפיעים על האווירה כולה והעובדים בבתי האבות כיום אינם נדרשים להתמודד עם דלות וחוסר נוחות. העבודה עשויה להיות מאתגרת לפרקים, אך יש בה גם סיפוק מיוחד במינו שיכול להיות רק בעבודה שתורמת תרומה של ממש לרווחתם ולשלוות נפשם של אחרים.

לעבוד בבית אבות

אדם שבוחר לעבוד בבית אבות יגלה עד מהרה שהוא נדרש לסבלנות רבה במקרים מסוימים. זהו אינו מקום שמתאים לאנשים קצרי רוח. אנשים מבוגרים עשויים להיות איטיים יותר בתגובותיהם, אך אין פירוש הדבר שיכולתם מוגבלת. יש להקדיש לכל דייר תשומת לב ולהתאים את הקצב להתנהלות שלו. במקביל, יש לגייס סבלנות ויכולות רגשיות במצבים של מתחים בין הדיירים השונים, ולעתים בין הדיירים לבין בני משפחתם. העובדים צריכים להביא עמם חיוניות ושמחת חיים כדי לתרום לאווירה שמחה ונעימה בין כתלי המוסד. מן הצד השני, העבודה דורשת טקט רב ועדינות כדי לסייע לכל סוגי הקשישים במקום לקבל את הטיפול הטוב ביותר.

עובדי בית אבות רבים מגלים בעצמם כישורים נפלאים. הסיפוק שבתרומה לאיכות החיים של בני הגיל השלישי, הקרבה אליהם וההיכרות עמם – כל אלה מעניקים עבודה שיש לה משמעות של ממש. קשרים מיוחדים נרקמים בין דיירי המבנה לעובדיו, והקשרים הללו מעשירים את שני הצדדים. לעתים נדרשת רק הקשבה וסבלנות כדי ליצור קשר מיוחד במינו עם אדם שחווה דברים רבים ומעניינים. ההבדל בין העבודה הזו לכל עבודה אחרת נובע מכך שלכל פעולה במוסד מן הסוג הזה יכולה להיות משמעות וערך אשר מלווים אתכם לכל מקום.

בבית האבות נפגוש בבעלי מקצועות רבים ושונים. לרוב ישהה במקום רופא גריאטרי שמטפל בצרכים הרפואיים של הדיירים הרבים במבנה. אחיות סיעודיות ומטפלות סיעודיות יסייעו לקשישים שנזקקים לכך בדרכים רבות ושונות. בבית האבות נפגוש גם בצוות תמיכה גדול בתחומי האדמיניסטרציה וכמובן גם בתחומי התחזוקה והניקיון. צוות נוסף עוסק בפעילויות הפנאי והבידור של הדיירים שעתותיהם בידיהם. ולבסוף נפגוש בדרך כלל בעובדת סוציאלית שמטפלת בצרכים הרגשיים והנפשיים של דיירי בית האבות.