Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

עבודה לסטודנטים – כל השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם

סטודנטים רבים משלבים עבודה במשרה חלקית או מלאה. חלק מהסטודנטים עובדים במטרה לשלם את שכר הלימוד, אחרים עובדים בכדי לשלם על ההוצאות החודשיות – שכר דירה, חשבונות, בילויים ותתפלאו לגלות שיש גם כאלה שבוחרים לעבוד תוך כדי התואר או הקורס אותו הם עוברים משום שעבודה בשילוב לימודים, עוזרת להם לתכנן את הזמן שלהם בצורה טובה יותר. אז הנה כמה שאלות שאתם חייבים לשאול את עצמכם לפני שאתם בוחרים עבודה לסטודנטים .

 

  1. עד כמה שנת הלימודים הקרובה עמוסה?
  • בדקו כמה שעות שבועיות את לומדים בשנה הקרובה בממוצע ורשמו לעצמכם באילו ימים ושעות אתם יכולים לעבוד, זה יכול להקל עליכם בתהליך החיפוש ובריאיון עצמו. לרוב בשנה הראשונה והשנייה העומס מורגש קצת יותר אך בשלישית והרביעית העומס נוטה לרדת.
  1. עבודה בערב או בבוקר?
  • חשבו על משרה בהתאם לשעות הלימודים ולא להיפך, אחרת אתם צפויים להחסיר יתר על המידה ולפגר בחומר. לכל סוג עבודה יתרונות וחסרונות, נסו לרשום על דף את כל היתרונות והחסרונות ורק אז לקבל החלטה.
  1. עבודה במשמרות/משרה חלקית/משרה מלאה?
  • החליטו לגבי סוג העבודה שכן החלטה זו תשפיע על המשכורת שלכם. אם אתם מחוייבים לתשלומים קבועים, עדיף לכם לבחור בעבודה שאתם יודעים שתכניס לכם x כסף מאשר להתחייב למשרה כמו בייבי-סיטר בה אין אתם יודעים מה השכר החודשי שלכם שכן הוא משתנה בהתאם לצורך.
  1. האם אתם מעוניינים שהעבודה הזו תקדם אתכם?
  • יש משרות שיכולות לחשוף בפניכם ידע מקצועי ולקדם אתכם בעתיד. עבודה כמזכיר/ה במשרד רואה חשבון עבור סטודנט או סטודנטית שלומדים ראיית חשבון יכולה לפתוח דלתות בעתיד, כנ״ל לכל מקצוע אחר.

 

 

זכרו עבודה לסטודנטים הינה לרוב עבודה זמנית שאמורה לענות לכם לצרכים מסוימים ואיננה אמורה להכביד עליכם שכן תקופה זו מחייבת אתכם לשמור על ריכוז, עירנות ולהיות גמישה ככל הניתן בזמנים בהם עליכם להגיש עבודות, ללמוד למבחנים ולסיים פרוייקטים שלקחתם על עצמכם. יחד עם זאת, הראו רצינות, נכונות ואחריות שכן בכל זאת כל עבודה דורשת את שלושתם.