Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

קבורה אזרחית מחיר

מוות של בן משפחה הוא אחד התרחישים הכי עצובים שיש אך אם נראה לכם שהמדינה תבוא לקראתכם ותעזור לכם בתקופה הקשה הזו, תגלו מהר מאוד שההוצאות שיחכו לכם ממש לא יהיו משמחות. קבורה אזרחית בישראל יכולה לעלות לכם די הרבה וזה הזמן לדבר על המספרים, ואולי גם לתפוס את הראש ולא להאמין שאלו הם המספרים האמיתיים שאולי יום אחד יהיו רלוונטיים גם לכם.

מהי קבורה אזרחית?

בעוד רוב הקבורות בישראל הם קבורות דתיות, קרי טקסי קבורה שמתבצעים לפי המסורת היהודית, אנשים רבים בוחרים להיקבר באופן אזרחי כאשר המשמעות היא שטקס הקבורה יהיה לפי מה שהם בחרו ולא בטקס קבוע. הטקס יכול להיות שונה לחלוטין או דומה מאוד לטקס היהודי המסורתי ולמעשה זה תלוי אך ורק בבקשתו של הנפטר לפני שהלך לעולמו. הקבורה האזרחית מתאימה לאנשים שרוצים להיקבר לפי השקפת עולמם והמספרים שמאחוריה לא נעימים לשמיעה בכלל.

כמה עולה להוביל את המנוח?

לקבורה אזרחית מחיר גבוה מאוד וכבר מההתחלה אפשר לקבל לכך הוכחות כאשר קביעת המוות וההובלה שלו יכולה לעלות בין 400 ועד 700 שקלים. פינוי על ידי קדישא יעלה יותר ויכול להגיע לאלפי שקלים ופינוי באמבולנס יזכה למחירים נמוכים יותר כאשר עדיין מדובר במאות שקלים. מה משפיע על המחיר? המרחק שיש להוביל את המנוח קובע ולמעשה מחוץ לרשות המקומית על כל קילומטר תשלמו עוד כמה עשרות שקלים, במחיר שיכול להשתנות ממקום למקום. אם תצטרכו להובי לאת המנוח בשעות הלילה, תצפו להוצאה גבוהה יותר, כמו כל עבודה מחוץ לשעות המקובלות.

מה עם מודעות האבל וההסעות?

  • כששכן כלשהו נפטר, ניתן לראות תוך כמה שעות כבר מודעות אבל שנתלות בשכונה כדי שהאנשים יידעו מתי בדיוק הלוויה וכמובן גם מתי תהיה האזכרה. המודעות האלו לא מגיעות בחינם והם יעלו לכם כמה מאות שקלים.
  • אם תרצו לפרסם מודעה בעיתון זה יעלה לכם 500 שקלים בממוצע.
  • ההסעות ללוויה יעלו לכם עוד כמה מאות שקלים ואפ אתם צריכים כמה אוטובוסים למקום קצת יותר רחוק, כולל הגעה של משפחה מאזורים רחוקים, הנה עוד כמה אלפים הלכו להם ברגעים הקשים.
  • חשוב לזכור כי ברגע שתפנו את המנוח תצטרכו גם לשמור על גופתו לעתים יום או יומיים עד לקבורתו. השמירה הזו תעלה לכם 350 שקלים ליום בממוצע.

כמה עולים סידורי הלוויה והקבורה?

סידורי הלוויה אמורים להיות מכוסים מהביטוח הלאומי אך אמורים זו מילה יפה, כי למעשה הביטוח הלאומי משלם רק כ-4500 שקלים כאשר המחירים גבוהים יותר. בעקרון הוא אמור לשלם על כל הקבורה עצמה אך יש בתי קברות שהצפיפות בהם רבה והביקוש גבוה, כיאה למדינה קטנה כמו ישראל, ואז החלקה יכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים כך שמחיר של 20000 שקלים יישמע לכם פתאום זול. כמו במחירי הדיור, ככל שתתקרבו למרכז הארץ המחירים יהיו גבוהים יותר.

קבורה אזרחית