Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

שיווק דיגיטלי בפייסבוק

אין בכלל ספק כי רשת האינטרנט הפכה לפלטפורמת פרסום מוצלחת ביותר היות ושם הפרסומות זוכות לחשיפה מקסימלית תודות, לטראפיק הגבוה שיש ברשת האינטרנט במיוחד באתרים וברשתות חברתיות מסוימים כמו פייסבוק.

לרשת הפייסבוק מיליארדי משתמשים ברחבי העולם אך למעשה "רק" סדר גודל של כ-500 מיליון משתמשים מבקרים בפייסבוק באופן קבוע על בסיס יומי, דבר אשר יוצר טראפיק חסר תקדים שאף גוף תקשורתי לא מצליח לייצר.

כתוצאה מזה נולד שיווק דיגיטלי בפייסבוק אשר ניתן לסווג אותו למספר חלקים.

החלק הראשון הוא עמודי פייסבוק של חברות או עסקים כאשר כל עסק כיום דואג לתחזק לעצמו דף פייסבוק, כאשר לא משנה אם מדובר על עסק קטן עם מחזור של מאה אלף שקל בשנה או עם מדובר על עסק שמגלגל מיליארדים, לכולם יש היום דף פייסבוק כחלק מהמיתוג, כחלק מהדיאלוג היום יומי עם הלקוח וכמובן על מנת לייצר מקסימום חשיפה.

את עמודי הפייסבוק על חברה או ארגון יכולים לפתוח לעצמם על ידי צוות השיווק של החברה או כמובן להיעזר בחברה חיצונית אך פתיחת העמוד ותחזוק השיווק הדיגיטלי בפייסבוק של החברה הם בחינם.

החלק השני של השיווק הדיגיטלי בפייסבוק מדבר על פרסום ממומן של אותם עמודי פייסבוק שהקמנו בחינם, אך אנחנו משלמים לפייסבוק כסף עבור פרסום וחשיפה של דף הפייסבוק אשר פתחנו.

גם את הקידום הממומן אנחנו עושים בעצמנו כאשר אנו משתמשים בכלי הקמפיין מנג'ר שמציע הפייסבוק וכך מקדמים את הדף שלנו על פי מה שאנחנו קובעים.

שיווק דיגיטלי בפייסבוק נעשה גם באמצעות פרסומות, בדומה לשיטה של הפרסומות בגוגל כאשר אנחנו מחפשים דבר מה במנוע החיפוש ועולות לנו פרסומות בצד הדף אשר קשורות בנושא החיפוש.

בפייסבוק לעיתים אנחנו נפגוש פרסומות אשר רלוונטיות אלינו ותהליך זה נקרא רימרקטינג.

מה שקורה בעצם בתהליך הרימרקטינג הוא שפייסבוק מזהה דברים אשר חיפשנו בעבר, כגון חופשות בזנזיבר ועלול לשווק לנו חבילות נופש בזנזיבר כחלק מניוז פיד של הפרופיל שלנו או בצד הדף בתור פרסומת קבועה.

כמו כן נראה פרסומות בנושאים אשר גוגל ופייסבוק זיהה בתור נושאים אשר מעניינים אותנו כמו למשל אם ביקרנו באתרי לגו אז נראה פרסומות של לגו למשל.