Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

חידושים בשטיפת חלונות בגורד שחקים

התבוננתי בחמישה מנקי חלונות גבוהים מנקים את גורד השחקים מעבר לרחוב שלשום בבוקר, ולא יכולתי לדמיין כמה אדרנלין צריך לעבור דרכם כשהם משתלשלים בגובה 30 קומות מעל פני האדמה. נראה לי מוזר שעם כל הטכנולוגיה המודרנית שיש לנו, והתקנות סביב הבטיחות, שאנחנו עדיין שולחים אנשים לגובה כזה, ללא דבר מלבד רתמה, לשטוף חלונות. סקרן מהעובדה הזאת, החלטתי לערוך מחקר על אפשרויות אחרות שקיימות, ואף על פי ששום שיטה אלטרנטיבית לא הפכה למיינסטרים, גיליתי כמה חידושים מבטיחים (או לפחות מעניינים) בניקוי חלונות בבטחה בגובה רב.

Sebot AG בשוויץ המציא סדרת רובוטים מטפסים שיכולים לנקות הכל, מחלונות לפאנלים סולאריים. רובוט ה GEKKO Junior G1 שלהם הוא רובוט שתוכנן במיוחד לשטיפת החלק החיצוני של גורדי שחקים.

החברה מסבירה כי "GEKKO Junior G1 יכול לפעול גם בתנאים מסוכנים מדי, כמו רוח חזקה, האוסרת על עבודה ידנית מסיבות בטיחותיות" מסבירה החברה.

בשנת 2010, Singularity Hub כתבו קטע על מטרתם של Serbot AG "לחולל מהפכה בתעשיית הניקיון המסיבית של דובאי", ולעבור לערים אחרות אם יוכח כמוצלח.

"Gekko ו-Clean Ant אינם רק מהירים יותר מבני אדם, הם הרבה יותר מהירים", מסבירים Singularity Hub. "מנקה מקצוע יכול כנראה לנקות 20 עד 30 מ"ר לשעה. Clean Ant יכולה לעבוד על כל סוגי המשטחים ופינות מעוקלות ועדיין להצליח להגיע ל-150. ל-Gekko, המשמש על משטחים שטוחים, יש מהירות המגיעה עד 360!"

בדרום קוריאה הומצא רובוט נוסף לניקוי חלונות, אך זה פועל באמצעות שני מגנטים, אחד משני צדי חלון החלונות (שיטה ששימשה כבר זמן רב לניקוי אקווריומים, howstuffworks הדגישו). מכיוון שהוא אינו יכול לעבור מעבר למחסומים, רובוט ה- Windoro של PIRO ו- Ilshim Global לא יוכל לשטוף גורדי שחקים שלמים, אבל הוא מעולה לבתים, מסעדות או חנויות.

ה זאץ ZA-1 מבוסס על אותו רעיון, וכזה שהתאהבתי בו. פריק הניקיון הפנימי שלי חולם להיות מסוגל לשטוף את החלק החיצוני של חלונות הדירה שלי, אבל במקום זאת אני נאלץ לחכות עד שכל הבניין כולו נשטף. אם היה לי את Zatz ZA-1, עם זאת, הייתי יכול לעשות זאת בעצמי בעזרת מכשיר הספוג המגנטי הדו כיווני בכל פעם שריח האבק החיצוני מגיע אליי.

 

החידוש האחרון בסדרה זו מגיע מחוקרים מאוניברסיטת ג'ג'יאנג בסין. בדומה לרובוטים של Serbot AG, רובוטים מטפסים אלה יכולים גם לטפס על משטחים החלקים, אך הם משתמשים בלחץ מים לשם כך.

"ההשראה לעיצוב זה הגיע מ-gecko, ככל הנראה מטפס הקירות הטוב ביותר שקיים, והסיבה לכך היא שהרובוט יכול לטפס במהירות יחסית (מוגבל רק עד הזמן שנדרש כדי ליצור ואקום מוצק) ולשנות כיוון עם מפעיל עמוד שדרה אחד בלבד, " IEEE Spectrum מסבירים. "וכמובן, המים יוצאים מסוף זרוע הרובוט כדי לבצע את הניקיון בפועל."

איזה סוג של המצאות ראיתם ששימשו לניקוי פנים החוץ של בניינים רבי קומות? האם אתם חושבים שיש צורך ברובוט לשטוף חלונות, או שאתם חושבים שעלינו להמשיך בשיטת כוח האדם המסורתית?