Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

כיסוי לפרגולה

פרגולה היא אחת מרהיטי הגינה ופתרונות הקירוי המובילים ביותר כיום בבתים פרטיים ודירות גג. הפרגולה מעבר לעובדה שהיא מוסיפה אלמנט עיצובי ייחודי לחצר הבית או לגג הבית היא מאוד פרקטית בהיבט של מחסה מפני השמש שכן היא יודעת לתת הצללה לאזור נרחב ברחבי החצר או הגג.

ישנם מספר דברים עליהם עלינו לתת דגש כאשר אנחנו מתקינים פרגולה בבית שלנו. קודם כל בשלב התכנון עוד, עלינו לוודא שיש לנו את האישורים המתאימים לצורך בניית הפרגולה מועדת התכנון והבנייה של הרשות המקומית בה אנחנו נמצאים. בעבר הקמת פרגולה הייתה מצריכה רשיון בנייה שלקח מספר שנים להנפיקו אך לאור חקיקה כיום השגת האישורים הנלווים להקמת פרגולה לוקחת בין מספר שבועות למספר חודשים ספורים.

לאחר שבידנו כל הרשיונות המתאימים עלינו לבחור את הקבלן שיבצע לנו את העבודה. עם הקבלן נצטרך לדבר על סוג העץ, שכן לא כל סוג עץ מתאים לפרגולה וישנם עצים שאולי יראו יותר טוב מבחינה עיצובית אך הם יכולים להיות עצים שלא מתאימים לעמוד בתנאי חוץ ובתנאי האקלים של מדינת ישראל. לכן חשוב לשים לב כי העץ אותו בחרנו לפרגולה, מתאים לעמוד בתנאי חוץ של האקלים הארץ ישראלי ובנוסף יש לוודא כי העץ הוא בעל רמת גימור גבוהה, אחרת הוא יספוג מים ואורך חייה של הפרגולה יתקצר פלאים. לאחר הקמת הפרגולה על ידי הקבלן בביתנו אנו ממליצים לרכוש כיסוי לפרגולה.

כיסוי לפרגולה נותן לנו ולפרגולה מספר יתרונות.

בהיבט הנוחות הוא נותן לנו הצללה טובה יותר מפני השמש, שכן פרגולה ברוב המקרים לא נותנת לנו הצללה אבסולוטית, דבר שכיסוי לפרגולה יכול לתת לנו בקלות יתרה. דבר נוסף שכיסוי לפרגולה נותן לנו הוא מכסה מפני הגשם היות ונוכל לשבת מתחת לפרגולה, לשתות כוס שוקו חם בזמן שבחוץ יורד גשם. כיסוי לפרגולה הוא חיוני לפרגולה היות והוא מעניק לפרגולה מכסה מפני תנאי מזג האוויר השוררים בחוץ. הוא גם מגן עליה מפני הגשם, דבר שעוזר לשמור על העץ לאורך זמן ומונע בלאי, וגם מנוע מקרני השמש לגרום לדהיית צבע העץ.