Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

בלוגים בעברית

בלוגים בעברית

רשת האינטרנט מלאה בבלוגים ממדינות שונות בעולם ובכל מיני שפות, אך באופן טבעי הבלוגים המעניינים ביותר עבור ציבור הגולשים הישראלי הם הבלוגים בעברית ולא רק בגלל השפה. בלוגים בעברית מלבד היותם כתובים בשפה שקלה ונוחה לישראלים להבין הם גם יותר מחוברים למציאות וחוויה הישראלית שלנו כאן. בלוגים בשפות לועזיות הם במקרים רבים זרים עבורנו גם אם אנו שולטים היטב בשפה.

 

הרשו לי להסביר באמצעות דוגמה מדוע בלוגים בעברית הם הבלוגים המועדפים על ציבור גולשי האינטרנט בארץ. אני באופן אישי אוהב בלוגים בנושא אוכל ומכיוון שאני שולט היטב גם באנגלית חיפשתי בלוגים בנושא אוכל באנגלית. אם חשבתם שיש שישנם הרבה בלוגים בעברית העוסקים באוכל אז תכפילו את המספר הזה במיליון וזהו מספר הבלוגים העוסקים באוכל באנגלית. אז מצאתי לי בלוג נחמד בשפה האנגלית העוסק בענייני אוכל וביקורת מסעדות. זה בדיוק מה שרציתי, בלוג עם ביקורת מסעדות הכולל תמונות ותיאור של המנות המוגשות במסעדה. חיפשתי מסעדה ללכת אליה עם החברה ומצאתי מסעדה שמוצאת חן בעיני. ישנה רק בעיה קטנה, המסעדה נמצאת במלבורן אוסטרליה ואני נמצא כאן בפתח תקווה. למרות שאני קורא היטב אנגלית אני מעדיף בלוגים בעברית בהם אני אוכל לקרוא על מסעדות בישראל.

אם אני אמשיך בדוגמה של בלוגים בנושא אוכל, אני יכול לספר לכם ועוד על ההבדלים בין בלוגים בעברית לבלוגים בשפות אחרות. בלוגים בעברית מציגים לכם מתכונים עם מוצרים אשר בקלות ניתן למצוא השוק המקומי, אך בלוגים מחו"ל מציגים הרבה פעמים רכיבים שהם פחות מוכרים לנו, לעתים קשה להשגה ולעתים פשוט לא ניתן להשיגם בארץ. בלוגים בעברית משתמשים בשיטה המטרית וכאשר הם נותנים לנו מתכונים אז הכמויות מופיעות בגרמים (או כפיות וכוסות) אך בלוגים מחו"ל לעתים מודדים בשיטות אחרות את הכמויות ואלינו לחפש טבלאות המרה. אין לי שום צל של ספק שכאשר מחפשים בלוגים בנושא אוכל אז תמיד עדיף בלוגים בעברית.

 

ההבדלים והיתרונות בין בלוגים בעברית לבלוגים בשפות זרות באים לידי ביטוי בכל תחום שאני יכול לחשוב עליו ולא רק בבלוגים העוסקים באוכל. קחו למשל בלוגים העוסקים בבידור וסלבריטיז – בלוגים בעברית יכולים לעסוק במשתתפי האח הגדול או המתמודדים בגמר של כוכב נולד. בלוגים מארה"ב יעסקו בדברים דומים אבל משם. ברוב המקרים זה פשוט לא מעניין אותנו, אנו לא מכירים את הסלבס שלהם.

 

האינטרנט למזלנו מלא בבלוגים בעברית העוסקים בנושאים רבים ומעניינם התואמים לתחומי עניין שונים. תוכלו למצוא בלוגים בעברית בכל תחום שמעניין אתכם. אם מתחשק לכם לקרוא על בעלי חיים, מזג אוויר, תיאוריות קונספירציה, אקטואליה, צילום, אוכל וכל דבר אחר שמעניין אתכם, תמיד תוכלו למצוא בלוגים בעברית בנושא. כל שצריך לעשות הוא חיפוש קצר בגוגל ומיד תמצאו את מה שאתם מחפשים.