Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

בלוגים

ישראבלוג

אני באופן אישי מאוד אוהב לקרוא בלוגים, כמובן שלא את כולם אך בהחלט יש כמה שאני רק מחכה לעדכונים. הבלוגים כתובים בצורה יותר אישית ומפרספקטיבה מאוד אישית של הכותב, כל אחד מוצא את הבלוג שהוא אוהב לקרוא ובלוג שאחד אוהב יכול להיות שנוא על אחר. אם אתם אוהבים לקרוא בלוגים, הרשו לי לי לשתף אתכם ברשימה של כמה בלוגים אהובים עליי באתר ישראבלוג , הארץ ואחרים. תמיד כיף לקרוא בלוגים, אך בין אלפי הבלוגים שקיימים קשה לפעמים למצוא את אלו שבאמת שווים קריאה. כולי תקווה שהרשימה הבאה תעזור לכם, או אולי מדויק יותר להגיד שאני מאחל לכם שתמצאו שם עניין.

 

אז בואו נתחיל במסע מהבלוג של 'עורב זבל' המגדיר את עצמו כבלוג זבל המכיל הרבה סיפורים על זבל. זהו אחד מהבלוגים ההזויים של ישראבלוג אך מסיבה  לא ברורה לא יכולתי להפסיק לדפדף בין דפיו ההזויים, חלקם העלו חיוך על פני וחלקם תמיהה. הבלוג של 'עורב זבל' מאופיין בכתיבה קצרה ותמציתית.

 

בשינוי חד הרשו לי להציג בפניכם את הבלוג להיסטוריה חברתית; מעטים הם הבלוגים העוסקים בהיסטוריה אך למזלנו האיכות מפצה על הכמות. הבלוג נוצר על ידי קבוצת היסטוריונים של המזרח התיכון אשר מאירים את עיננו בנושאים היסטוריים שונים הרלוונטיים לארץ ישראל ולעמי האזור. הפרספקטיבה ההיסטורית, מלבד היותה מעניינת, תעזור להבין תהליכים עכשוויים המתרחשים לנגד עיננו.

 

 

אם חשקתם בקצת בלוגים על תרבות אז אני ממליץ בחום על הבלוג של נטע אלכסנדר, הידוע בכינוי 'התפוח המכני'. נטע אלכסנדר המוכשרת כותבת שם על תרבות ובפרט על קולנוע. נטע אלכסנדר תאיר את עינכם בכתבות מעמיקות בנושאי תרבות, אצלה תוכלו לקרוא דברים שלא תמצאו בשום מקום אחר, לפחות לא בשפה העברית.

 

ואיך אפשר לדבר על בלוגים מבלי לדבר על בלוגים פוליטיים, 'שטדליאנה – הבלוג של ניב שטנדל' הוא בלוג העוסק בעניינים פוליטיים עכשוויים. ניב שטנדל הוא עיתונאי המגדיר את עצמו בפתיח הבלוג כאחד שמסתכל לאמת בפנים ומוציא לה שחורים. כמובן שאין מדובר בבלוג חדשות אובייקטיבי או כזה המתיימר להיות אובייקטיבי, מדובר בבלוג המבטא את דעותיו האישיות של הכותב.

 

ולסיום אם קצת כבד עליכם כל הבלוגים הפוליטיים והחברתיים ואתם רוצים מנוחה קלה אז למה שלא תנסו את הבלוג "קשקושי רחוב' של תמר בלומנפלד. תמר היא מאיירת ובלוגרית המפרסמת קומיקס שבועי בענייני שיחות רחוב תל אביביות, המספק אתנחתה קומית ומעט ביקורתית על ההווי התל אביבי.

 

אלו רק כמה דוגמאות לבלוגים שמצאו חן בעיני, חלקם בגלל כתבה ספציפית וחלקם בשל התמדה על כתיבה מעניינת. ישנם בלוגים בנושאים שונים ואין שום צל של ספק שתוכלו למצוא בלוגים גם בנושאים הקרובים ללבכם.