Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

כל השלבים בפיתוח מוצר

אנו חיים בעולם טכנולוגי מתפתח כשחדשנות, יצירתיות והתקדמות מובילים את המשחק קדימה. כמות האפשרויות העומדות בפני הצרכנים מחייבים את מפתחי המוצרים להיות סופר מקוריים ולהמציא עצמם בכל פעם מחדש. גם רעיון טוב או מוצלח מחייב חשיבה ותכנון לפרטי פרטים בכדי לקבל בסופו של דבר מוצר שימושי, איכותי שהופך מרעיון התחלתי למציאות בפועל. אנשים רבים לוקחים חלק בתהליך פיתוח המוצר. יש את אלה שחשבו על הרעיון עצמו אשר בשלב הראשוני עובר הלאה לייעוץ, תכנון מעמיק יותר, חשיבה על תכנית עסקית שתוביל בסופו של דבר להנדוס ופיתוח המוצר, ייצור ולבסוף מגיע שלב ההפצה, הפרסום והשיווק. אז מהם שלבי התהליך בפיתוח מוצר מההתחלה ועד הסוף?

 

  • השלב הראשון כולל בתוכו ניתוח ואפיון של המוצר. יש חשיבות גבוהה לבדיקה מעמיקה של מצב השוק, קהלי היעד, הסביבה המתחרה של המוצר, יתרונות וחסרונות המוצר. כמו כן, חשוב לחשוב על חומרי הגלם מהם נייצר את המוצר ועל היתרונות שלהם. לפעמים תוך כדי פיתוח ומחשבה לפרטים מגלים דברים נוספים שלא חשבנו עליהם קודם. יש לקחת בחשבון את תקני הבטיחות, הדרך בה נבחר לעצב את המוצר (צבעים, גודל) וכמובן לחשוב על תהליך הייצור של המוצר עצמו.
  • כאשר מפתחים מוצר יש לכלול בפיתוח מספר דרכים אפשרויות להתקדמות. התקבעות על דרך אחת ספציפית עלולה להוביל לתקלות, ולכן כדאי להציע מספר אופציות אשר השוני ביניהן יבוא לידי ביטוי בחומרים מהם המוצר יהיה מיוצר, בממשק הטכנולוגי (אם קיים) ועוד. גם בשלב זה לרוב מגיעים לתובנות ורעיונות נוספים.
  • לאחר מחשבה על מספר אופציות לפיתוח המוצר, מגיע שלב התכנון ההנדסי המדויק של המוצר עצמו. כאן יש חשיבות לפרטים הקטנים, לשרטוטים של המוצר ולהדמיות שלו. מומלץ להתחיל לחשוב על משקיעים.
  • בנייה של הדגם הראשוני הוא השלב הבא. חשוב לשמור על דמיון בין המוצר הראשוני לבין שאר המוצרים אותם נייצר. הדגם הראשוני מציג את כל תכונות המוצר: את החומרים, הטקסטורה, הצבעים, המנגנון ועוד.

אחד מהשלבים האחרונים של פיתוח מוצר הוא כמובן שלב הייצור אשר יכלול  הכנה והתאמה מושלמת בין פס הייצור לבין בניית המוצר עצמו. לאחר שהמוצר מוגמר יש לעבור על התכנית העסקית ולשווק אותו בהתאמה.