Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

כל מה שרציתם לדעת על מתכנת, תכנות ולימודי תוכנה

אין ספק כי אחד המקצועות המבוקשים, הרווחיים והמעניינים בעולם הדיגיטלי של היום בין מקצועות ההייטק הוא מקצוע התכנות. מספיק שתכתבו בגוגל ״מתכנת״ וכבר תחשפו למאות אם לא אלפי משרות ביניהן מתכנת C, מתכנת ASP NET, מתכנת JAVA, מתכנת PHP במגוון של תפקידים. חברות וארגונים הזקוקות על בסיס קבוע למפתחי מובייל, ראשי צוותים, מנהלי בסיס נתונים, אנשי פיתוח ועוד מפרסמות כל הזמן משרות המתפנות ויש גם המון מקומות שזקוקים לאיוש פתאומי בשל שינויים טכנולוגיים המתרחשים בעסק. תחום התוכנה מביא איתו המון ידע, סוגי קורסים שונים ומקצועות בעולם המחשבים ולכן בעלי עסקים רבים דורשים אנשים הבקיאים בשפת תכנות מסוימת, אנשים שיאפשרו לנהל את העסק או הארגון בצורה הטובה ביותר שכן היום מרבית החברות מבוססות על מכשירים אלקטרוניים, אתרי אינטרנט, מערכות הפעלה ועוד.

 

לימודי תוכנה איך בוחרים?

לימודי תוכנה הם לימודים שבעיקרם שמים דגש על פרקטיקה. יש כל מיני סוגים של קורסים ולכן חשוב לדעת לפני שפונים ללמוד, מה בדיוק אתם מחפשים. ההמלצה הינה להיעזר ביועץ לימודים בתחום זה שיוכל לכוון אתכם ולבנות לכם מסלול המותאם לכם, ליכולות ולכישורים שלכם באופן אישי. הקורס הבסיסי של לימודי תוכנה עוסק בשפת C ובארגון המחשב בעוד קורסים מתקדמים יותר עוסקים בשפות מורכבות ואין לזה סוף. תמיד יש מה ללמוד ותמיד אפשר להמשיך ולהתפתח לכיוונים נוספים בתחום.

 

 

מה אני עושה בתור מתכנת?

מתכנת היודע לעשות שימוש בשפות תכנות שונות יוכל לבצע פיתוח של כל מיני פלטפורמות דיגיטליות ואינטרנטיות כמו למשל בניית אתרים, פיתוח אפליקציות סלולאריות, פיתוח תוכנות מיוחדות ועוד. מדובר בעובדה שמחייבת שעות ממושכות בהן יושבים מול המחשב, ריכוז, חדות ודיוק מירביים.

 

גם במקצוע התכנות בדומה למקצועות רבים אחרים מקומות העבודה שמים דגש מסוים על המקום שבו למדתם וחלקם גם מחפשים הכשרה של מוסד אקדמי מוכר ולאו דווקא קורס בסיסי אך אין ספק שגם כאן הניסיון משחק תפקיד חשוב. טרם אתם בוחרים מה ואיפה ללמוד, בצעו סקר שוק מעמיק, בחנו את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם וקבלו החלטה שקולה והגיונית.