Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

פיתוח הדרכה משנה את חיינו

פיתוח הדרכה ישנה את חייכם

כולנו בשלב זה או אחר של חיינו עברנו הדרכה כלשהי, זה מתחיל בשיעורים של מערכת החינוך שהם הדרכה לכל דבר. זה ממשיך בתנועת הנוער שם מקבלים סוגים שונים של הדרכות ואף הופכים למדריכים בעצמנו. וכך זה ממשיך לכל אורך חיינו בצבא ובמקומות העבודה. ההדרכה נעשית באמצעים שונים – ספרים, דפי עבודה, מצגות פאור פוינט, סרטים, תרגילים ועוד. לכל סוגי ההדרכות יש אותה המטרה – להקנות ידע כלשהו, דבר שלא ידענו לעשות לפני ההדרכה, לאחר ההדרכה נדע לעשותו. או אולי ידענו לעשות אותו ולאחר ההדרכה נדע לעשות אותו טוב יותר ומקצועי יותר.

אז מאיפה בעצם מגיעות כל ההדרכות האלו? חשבתם על זה פעם שמאחוריי ההדרכות ישנם אנשי מקצוע העוסקים בפיתוח הדרכה . ישנם אנשים אשר לוקחים את המטרה ומייצרים מערך שיעור אשר בסופו של דבר יביא את החניך אל המטרה. על מי שעוסק בפיתוח הדרכה לפתח את ההדרכה האפקטיבית ביותר, כזו אשר תלמד את החניך לעשות את הפעולה או תקנה לו את הידע הנדרש וכל זה במינימום זמן. לאנשים אשר עוסקים בפיתוח הדרכה ישנם כלים ומתודות לעשות זאת. זהו תחום מקצועי לגמרי.

חברות וארגונים רבות נזקקות לפיתוח הדרכה בעולם העסקים של ימינו. חברות צמחו לממדי ענק ולכל חברה יש את התרבות הארגונית שלה המושתת על המטרות שלה והערכים שלה, לחברות יש צורך בפיתוח הדרכה אשר יתמוך בתרבות הארגונית אותה הם רוצים לשמר. כמו כן בעולם העסקים המודרני אנו מאותגרים בכל כך הרבה תחומים וטכנולוגיה ותמיד יש צורך בפיתוח הדרכה על מנת להכשיר עובדים להשתמש נכונה בכלים העומדים לרשותם. לעיתים פיתוח הדרכה הוא דווקא עבור לקוחות, למשל במקרה שחברה מייצרת מוצר שיש להדריך את לקוחותיה לגבי השימוש בו.

אם תהיתם איך מפתחים הדרכה, אין תשובה על רגל אחת. פיתוח הדרכה הוא נושא מורכב ומקצועי. מי שאני יכול להגיד לכם על רגל אחת זה שפיתוח הדרכה נעשה לפי מתודות ומודלים קיימים המכוונים אותנו לעבר המטרה. ישנם מודלים אשר פותחו במיוחד עבור פיתוח הדרכה והם עוזרים לנו לנתח את הבעיה והפתרון ולעבוד יחדיו על מנת לפתח הדרכה יעילה אשר תביא לשינוי. אל תשכחו שחברות מחפשות תמיד אחר תוצאות בדמות החזר השקעה, חברות משקיעות כספים בפיתוח הדרכה והן מצפות שזה ישתלם להן מבחינה כלכלית. המודלים לפיתוח הדרכה לא מתעלמים מנקודה זו ומתייחסים אליה בכבוד הראוי בכך שהם מציעים גם שיטות למדידה וכימות של ההישגים.