Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

איך התפתחו מבזקי חדשות

עוד הרבה לפני שהחלו לצאת כל שני וחמישי ערוצי טלוויזיה ואתרי חדשות חדשים באינטרנט, היינו נוהגים להתעדכן במבזקי חדשות בדרכים שקצת פחות מוכרות לנו כיום.

למשל את הבשורה על ניצחון המכבים על הרומאים בישרו ברחבי הארץ בעזרת מדורות וביוון העתיקה היו משתמשים בשליחים על מנת להעביר חדשות מעיר לעיר.

אחת מהדוגמאות המוכרות בהיסטוריה היא ריצה של שליח הוא כמובן מרתון מיוון העתיקה, אשר רץ 42 ק״מ על מנת להעביר בשורה כאשר בסיום ריצתו נפל התמוטט ומת ועל שמו נקרא מרוץ המרתון הידוע.

עם השנים החלה להתפתח העיתונות הכתובה והתחלנו להיחשף לעיתונים שיצאו לאור, ואליהם עברו מבזקי החדשות, בתדירות יותר גבוהה ממה שהיה מוכר עד לאותה עת, עד אשר העיתון הפך למוצר יומי ובהתאם לכך גם מבזקי החדשות.

עם השנים, בתחילת המאה הקודמת המציא מרקוני את הרדיו, המצאה שאכן שינתה את פני ההיסטוריה וכמובן גם את פני מבזקי החדשות.

לאחר שהתרגלנו לקבל את מבזקי החדשות אחת ליום, פתאום היינו יכולים לקבל אותם בתדירות גבוהה יותר.

תחילה היו זמינים מבזקי החדשות דרך קודי מורס העוברים ברדיו ולאט לאט עם התפתחות ערוצי הרדיו המסחריים גם מבזקי החדשות החלו להיות זמינים לעיתים קרובות יותר.

אחד ממבזקי החדשות היותר מפורסמים ברדיו הוא כמובן הכרזת המדינה באו״ם, ובה קבוצות גדולות של אנשים, התקבצו ברחובות סביב מקלטי הרדיו וחיכו לבשורה המשמחת.

 

מבזקי החדשות כיום

בסוף המאה הקודמת, הטלוויזיה הפכה להיות מוצר צריכה בסיסי שקיים כמעט בכל בית בישראל. עם התפתחות הטלוויזיה בשנים האחרונות התפתחו מאוד גם הערוצים המסחריים, מעבר לערוץ הראשון אנו עדים לערוץ 22 וערוץ 10, כאשר האחרון הוא מכוון חדשות אך מציע גם תוכן, בעוד ששניהם מציעים מבזקי חדשות על בסיס שעתי לרוב ומבזק מרכזי אחת ליום בערב.

מעבר לכך קיימים ערוצי ספורט שמציעים מבזקי חדשות ספורט אשר מעדכנים על בסיס דו יומי בכל הנעשה בעולם הספורט בארץ ובעולם.

 

מבזקי ספורט בעידן הסמארט פון. 

אם פעם היינו מוצאים את עצמנו רודפים אחרי החדשות ומנסים להתעדכן בחדשות גם שאין לנו רדיו, טלוויזיה או מחשב זמינים, כיום בעידן הסמארט פון, החדשות רודפות אחרינו.

כיום, קל יותר מתמיד להתעדכן בחדשות, ישנן אפליקציות אשר מספקות לנו מבזקי חדשות בזמן אמת כך שאנו יכולים תמיד להישאר מעודכנים.

ישנם אפליקציות אשר מאפשרות לסמארט פון לקבל אליו נוטיפיקיישנס עם חדשות כאשר ביכולתנו לסנן את תכני החדשות אותם אנו מעוניינים לקבל בהתאם לתחומי העניין שלנו כגון ספורט, כלכלה, פנאי ובידור ועוד.

https://www.youtube.com/watch?v=VSKgOuGmIvM