Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

טיפים ל- מציאת עבודה

אחד הפרוייקטים המורכבים בחייו של אדם הוא למצוא עבודה – על כך אין עוררין. מדובר בתהליך שלעתים נחשב ארוך, תהליך הדורש זמן, סבלנות והרבה התמדה. הנה כמה טיפים שיסייעו לכם בתהליך מציאת עבודה

 

  1. באיזה תחום אתם מחפשים עבודה – הגדירו את התחומים השונים, חשבו מהי המשרה אליה אתם מכוונים ובמידה וזה עדיין לא הזמן, חשבו איזו משרה יכולה להביא אתכם למקום הזה הגבוה. שאלו את עצמכם האם יש חברה או ארגון מסוים בו הייתם רוצים לעבוד. ככל שתהיו יותר ממוקדים וספיציפיים, יהיה לכם יותר קל לחפש. עם זאת, נסו לשמור על ראש פתוח ולבחור כמה מקומות או כמה משרות כדי לפתוח לעצמכם כמה שיותר דלתות.
  2. קורות חיים – סופר חשוב – אם עדיין לא ניסחתם קורות חיים, אולי שווה להיעזר בבעל מקצוע או אדם שמומחה בכתיבה של מסמך כזה. קורות החיים מהווים את תעודת הזהוץ, כרטיס הביקור שייצג אתכם מול המעסיק ולכן הם מאוד חשובים. יש המון טעויות שאנשים עושים בתהליך הכתיבה ולכן כדאי להימנע מהן ולהשקיע בתהליך הכתיבה מאמץ עליון בין אם אתם כותבים את המסמך בעצמכם ובין אם נעזרים באחרים.
  3. ספרו לאנשים שאתם מחפשים עבודה- ישראל היא מדינה קטנה ולכן עלינו לנצל את הקשרים שיש לנו גם אם נראה לנו שהם לא רבים. ספרו לחברים, בני משפחה, קרובים וכל מי שאתם מכירים לגבי תהליך חיפוש העבודה ונסו לחשוב על אנשים רלוונטים שיכולים לעזור עוד יותר. הפעילו את ההורים, את האחים ואת שאר האנשים שבמעגלים הקרובים לכם, אולי אחד או שניים מהם מכירים מישהו שיכול לעזור לשלב אתכם במקום הנכון.

 

בנוסף, הירשמו לקבוצות בפייסבוק בהן יש הרבה חברים, קבוצות שרלוונטיות כמובן לסוג המשרה אותה אתם מחפשים.

 

זכרו, תהליך חיפוש ומציאת עבודה יכול להביא אותנו לקצה, לגרום לתסכול ולחוסר הסבלנות לפקוע, אך אם זה קורה כדאי להיכנס לפרופורציות, לחשוב איפה את יכולים לחסוך מבחינה כלכלית כדי שתוכלו להשקיע את כל הזמן הדרוש לכם למצוא המשרה שמתאימה לכם.