Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

סדרות טלוויזיה מאיפה הן התחילו?

בשנת 1907 כאשר בנו ולדימיר זבורקין ובוריס רוזינג את המודל הראשון של הטלוויזיה, הם לא חלמו שזו תהיה אחת מההמצאות הבולטות של המאה העשרים, ושהטלוויזיה תהפוך במהרה לכלי בידורי מהחשובים שקיימים כיום בעולם המערבי.

דגם זה של טלוויזיה, אמנם היה מכאני אך עם השנים לקראת אמצע המאה העשרים, התפתחו דגמים אנלוגיים תחילה, של מקלט הטלוויזיה אשר בו התחילו לשדר סדרות כגון פליקס החתול, אשר הייתה לסדרת הטלויזיה הראשונה, ומאוחר יותר החלו להתפתח גם דגמים אלקטרוניים.

 

כמובן שעם התפתחות הטכנולוגיה הזו, הפכה הטלוויזיה כפי שציינו לכלי בידורי חשוב מאד כיום, אשר בה משודרים תכנים מסוגים שונים כגון מבזקי חדשות, תכני ספורט, תוכניות ריאלטי ובעיקר סדרות.

תחום הסדרות גם הוא התפתח מאוד במאה העשרים, כאשר אם עד לפני כמה שנים היינו רגילים לראות סדרות כמו המופע של אד סאליבן באמצע המאה הקודמת, אשר עסקו בעיקר בתכני בידור כגון זמרים, מערכונים וקטעי ריקוד, לקראת סוף המאה כבר התחלנו לראות סדרות אשר מציעות לנו יותר תוכן ועלילה כגון סיינפלד.

אפרופו סיינפלד, בדירוג 50 סדרות הטלוויזיה הטובות ביותר בכל הזמנים, זכתה סיינפלד במקום הראשון כאשר היא משאירה מאחוריה סדרות מוכרות רבות כגון הסופרנוס, חברים, משפחת סימפסונס ועוד.

סיינפלד, אשר נחשבת לאחת הסדרות האהודות בקרב הקהל, נכתבה על ידי לארי דייויד וג׳רי סיינפלד ונחשבה לחריגה בנוף סדרות הטלוויזיה, אך במהרה הגיעה לליבם של קשת רחבה של צופים, שרובם ככולם מחכים עד היום לפרק איחוד של כוכבי הסדרה.

 

פרסי סדרות הטלוויזיה

בדומה לטקס האוסקר אשר נחוג כל שנה בהוליווד ובו מקבלים סרטים שיצאו למסכים באותה שנה פרסים על קטגוריות שונות, גם לעולם סדרות הטלוויזיה ישנו טקס שנתי ושמו ״טקס פרסי האמי״.

״טקס פרסי האמי״, נחשב לחשוב שבטקסי פרסי הסדרות, המוענקים על ידי האקדמיה האמריקאית לטלוויזיה החל משנת 1949.

כאשר סדרה זוכה בפרס האמי, היא מהווה גושפנקה להיות סדרה איכותית אשר השאירה חותם בתעשיית הבידור.

בין הקטגוריות לפרס ניתן למצוא את סדרת הטלוויזיה הקומית הטובה ביותר, סדרה הדרמה הטובה ביותר, פרסים על בימוי, פרסים על תסריט וכמובן שני פרסים על שחקן ושחקנית הטובים ביותר.