Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

8 טיפים שיסייעו לכם בבחירת מקלחון

 

  1. המידה

ראשית כל, ראוי לבדק את המידות המתאימות לחדר האמבט שלכם. מקלחונים מגיעים במידות שבין 75X75 עד 90X90 סנטימטר, בקפיצות בנות חמישה סנטימטרים. וודאו שחדר האמבט מסוגל להכיל מקלחונים בגדלים אלו, על מנת שההתקנה תהיה אפשרית.

  1. מחירים מיוחדים למידות מיוחדות

באם לאחר מדידת חדר האמבט הגעתם למסקנה כי אתם זקוקים למקלחות במידות שונות, הדבר יגרור תוספת מרשימה במחיר. גם בנוגע לגובה הסטנדרטי של מקלחון – 185 ס"מ – הרי שניתן לשנותו, אך גם שינוי זה יגרור עלייה במחיר הסופי.

  1. לקיחת מידות טרם שיפוץ

באם אתם מתכננים שיפוץ בחדר האמבט והתקנת מקלחון חדש, אין סיבה להמתין לסיום השיפוץ; ניתן לנצל את הזמן להתאמה מדויקת של חדר האמבט המשופץ למידות המקלחון. ביצוע שיפוץ טרם בחירת המקלחון עשוי לצמצמם משמעותיות את מספר האפשרויות העומדות ברשותכם בנוגע לבחירת המקלחון.

  1. קחו בחשבון את פתיחת דלתות המקלחון

מובן שהדבר תלוי בסוג המקלחון הנבחר, אולם מקלחונים בעלי דלתות על צירים נפתחים כלפי חוץ. בתכנון מיקום המקלחון, יש לקחת עובדה זו בחשבון.

  1. דאגו לכניסה ויציאה קלות מהמקלחון

בהמשך לטיפ הקודם, יש לבדוק כי הכניסה למקלחון והיציאה ממנו פשוטות ונוחות. מלבד המקום לפתיחת הדלתות, יש לקחת בחשבן גם את המרחב למתקלח בזמן הכניסה והיציאה. אי-נוחות יגרור תסכול ושימוש מועט במקלחון.

  1. השיפוע – לא לשכוח

דאגו שהשיפוע לעבר חור הניקוז יתחיל בגבולות המקלחון, וכי הרצפה הישרה מתחילה בצידו החיצוני – זאת על מנת להבטיח ניקוז מים יעיל.

  1. מקלחון הזזה לבלימה יעילה של המים

לצד המקלחונים הנפתחים שהוזכרו קודם, ישנם אף מקלחונים עם דלתות הזזה. דלתות אלו נפתחות על מסילות, המותקנות לאורך גבולות המקלחון. מסילות אלו שומרות על המים בשטח במקלחות, כאשר רק מעט מהם, אם בכלל, מוצאים דרגם החוצה, לחלקי האמבט האחרים.

  1. מקלחון מזכוכית רבודה או מחוסמת

על מוצרי הזכוכית השונים המיועדים לחדר האמבט להיות עשויים (כך על-פי מכון התקנים) מזכוכית רבודה או מחוסמת. הזכוכית המחוסמת עדיפה, מפני שהיא שבירה פחות ועמידה יותר.

 

האם יש עם מי להתייעץ?

מרגישים לבד? חשים שחסר לכם מידע חיוני? דעו כי אתם לעולם לא לבד. חיפוש בסיסי ברשת האינטרנט יחשוף אתכם לרשימה מכובדת של מומחים למקלחונים ולעיצוב מקלחון לאמבטיה הפרטית שלכם. תוכלו גם לקבל המלצות מחברים שכבר צברו את הניסיון הזה בהזמנת מקלחון אישי או מוכן לחדר האמבט.