Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

דרושים עובדים בצפון

אם אתה צעיר אחרי הצבא בצפון, רוב הסיכויים שנתקלת במודעה שדרושים עובדים בצפון. מודעה זו נהפכה להיות יותר ויותר נפוצה כיוון שמקומות העבודה באזור הצפון זקוקים ליותר עובדים. יש פה קצת פרדוקס כיוון שבאזור הצפון חלה ירידה במספר מקומות העבודה החדשים שנפתחים. למרות הנתון הזה ישנם אזורים ששם דווקא יש עליה.

אזור הגליל המערבי שכולל בתוכו את עיר החוף נהריה, התפתח מאד בשנים האחרונות. עוד ועוד מקומות עבודה חדשים נפתחו באזורי התעשייה בפאתי העיר. המיקום של העיר והאזור מזמין אליו חזרה משפחות צעירות אשר עוברות לגור במרחב בכפרי בהרחבות בקיבוצים השונים. הרחבה כזו שקידמה את האזור הייתה בקיבוץ גשר הזיו. בשנות ה90 הוא היה קיבוץ קטן וכמעט על סף פירוק. אז החליטו שם בקיבוץ להפריח את השדות ולבנות עליהם את שכונות ההרחבה. אם בשנות התשעים היו בקיבוץ כמה עשרות בודדות של משפחות הרי שכיום עשרים ומשהו שנה אחרי יש כמעט אלפיים תושבים בשכונות הרחבה גדולות מאד אשר העשירו לא רק את קופת הקיבוץ אלא גם את השבילים בו ולמעשה סימלו את החזרה של צעירי הקיבוץ לאזור מגוריהם.

אזור נוסף שמתאים להגדרה של דרושים עובדים בצפון , הוא כמובן העיר כרמיאל וסביבתה. התפתחותו של אזור התעשייה תפן, משך אליו המון צעירים ומשפחות צעירות אשר הקימו את בתיהם בגליל. לצד עזרה משמעותית מהמדינה משפחות צעירות הבינו את גודל ההזדמנות והקימו את בתיהם על קרקע בסבסוד מהמדינה. כך נוצר מצב שבו צעירים התחילו לחזור לגליל לא בגלל העבודה, אלא בגלל איכות החיים ולמעשה נשארו וחיפשו עבודה קרובה לבית. דוגמא מצוינת לכך אפשר לראות ביישובי המצפה כמו גילון ויעד. מצפים קטנים בגליל אשר בעידוד המדינה הפכו ליישובים קהילתיים גדולים מאד וקרובים לאזור התעשייה. צעירים ראו בגליל הזדמנות לבנות את ביתם במיקום נוח, אשר ייתן להם מרחק סביר ממקום העבודה.

דרושים עובדים בצפון היא לא רק סיסמה. באמת צריך עובדים בצפון כיוון ששתי הדוגמאות שהיו כאן אינן משקפות את המצב האמיתי.