Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

פתיחת בלוג

איך פותחים בלוג? מה צריך לדעת? מה צריך לעשות ומאיפה מתחילים? מדריך קצר לפתיחת בלוג.

 

אם אתם חושבים על פתיחת בלוג אז תדעו שזה יכול להיות רעיון לא רע. פתיחת בלוג ופרסום תוכן שאתם יצרתם יכולה להיות חוויה נעימה. בלוג יכול לעזור לכם לענות על הצרכים היצירתיים שלכם, לקבל במה ולשמוע ביקורת מהקוראים ואף לנהל איתם דיאלוג. בלוג גם מאפשר לכם לגבש מסביבכם קהילה סביב נושא מסויים. פתיחת בלוג היא בהחלט רעיון טוב, ישנם אפילו בלוגים שהצליחו מבחינה כלכלית או שהיו פתיחת דרך לקריירה מקצועית.

 

אז אם חושבים על פתיחת בלוג ראשית עליכם לדעת מהו הנושא של הבלוג. ישנם בלוגים אישיים הכותבים בסגנון אישי, מעין יומן רשת. במקרים שבהם לכותב בהחלט יש כשרון כתיבה הם צוברים עניין מהגולשים. לעומתם ישנם בלוגים ברמה נמוכה יותר הזוכים לכינוי בלוגים של היום אכלתי, שתיתי… אם אתם חושבים שהחיים שלכם מעניינים או מרגישים צורך לכתוב את אשר על ליבכם או סתם רוצים תשומת לב מהעולם אז תוכלו לכתוב בלוג של כתיבה אישית. ישנם בלוגים העוסקים בנישות מסוימות כמו למשל בלוג העוסק בענייני אוכל (ישנם רבים כאלו) או בלוג העוסק בבעלי חיים. אתם צריכים להחליט על הנישה שלכם. למען האמת זה די פשוט, אתם פושט כותבים על נושא שקרוב לליבכם. אין טעם לכתוב בלוג על כדורגל אם לא מעניין אתכם כדורגל ואתם לא יודעים עלום על כדורגל. לעומת זאת אם אתם חובבי אופנועים ומתעניינים בתחום תוכלו לכתוב בלוג על אופנועים.

 

לאחר שיש לכם נושא עליכם לחפש מקום בשביל פתיחת בלוג, למשל ישראבלוג, תפוז, טאמבלר או אחרים. לכל קבילת בלוגים יש את המאפיינים שלה ואת היתרונות והחסרונות שלה. אתם צריכים לבחור מה מתאים לכם. רובן של פלטפורמות הבלוגים הן חינמיות, חלקן דורשות תשלום רק עבור אופציות פרימיום.  בורב קהילות הבלוגים פתיחת בלוג היא פשוטה וניתן לעשות אותה תוך כמה דקות. כל מה שדרוש לכם הוא מחשב, חיבור לאינטרנט וכתובות דואר אלקטרוני.  שימו לב ששימוש בקהילות הבלוגים הוא נוח מאוד אך הוא בהחלט לא האופציה היחידה ניתן להקים גם בלוג באופן עצמאי אך בדרך כלל זה דורש יותר ידע בתחום של בניית אתרים. אם תרצו תוכלו למצוא שירותים רבים של פתיחת בלוג בתשלום, כלומר מישהו יעשה את העבודה בשבילכם ויפתח עבורכם בלוג. במקרים כאלה על שעליכם לעשות הוא להתמקד בתוכן עצמו אותו תוכלו לפרסם בבלוג דרך ממשק הניהול של הבלוג.

 

לאחר שיצרתם בלוג ופרסמתם בו מעט תוכן תוכלו להשתמש ברשתות החברתיות על מנת לפרסם את הבלוג ולשתף פוסטים, כך תוכלו לקבל יותר תנועה של קוראים עבור הבלוג.