Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

תרגילי עיניים שיטת בייטס

תרגילי עיניים הוכיחו את עצמם כ:

  • מסייעים להורדת מרשם המשקפיים
  • מסייעים בחיזוק שרירי העיניים
  • מסייעים בפתירת בעיות עיניים כמו פזילה
  • מסייעים בשיפור חדות הראייה
  • מסייעים בחלק מהמקרים בהסרת משקפי ראייה לחלוטין

 

אם הגעתם לכאן, סביר להניח שאתם מרכיבים משקפי ראייה או עדשות מגע או שלחלופין חדות הראייה שלכם נפגעה ואתם מחפשים פתרון. בטוח עברה בראשכם השאלה האם לבצע ניתוח לייזר להסרת משקפיים או מה אפשר לעשות בכדי להסיר את המשקפיים או לפחות לשפר את איכות הראייה שלכם? ובכן, תרגילי עיניים בשיטת בייטס הם התשובה בשבילכם.

 

אז מהי שיטת בייטס?

רופא עיניים בשם ויליאם הוראציו בייטס היה זה שייסד את השיטה לפני בערך 100 שנה.

בייטס ראה במתחים ולחצים נפשיים כסיבה הישירה להיווצרות של בעיות וליקויי ראייה, זאת בשונה ממה שרופאי ראייה ואופטימטריסטים רבים חושבים. הטיפול על פי שיטתו הוא טיפול נפשי פנימי שמשלב גם תרגילי ראייה במטרה לחזק את שרירי העיניים ולהחזיר את הראייה למיטבה. בנוסף, פעל בייטס למען תיקון הרגלי ראייה שאינם תורמים לראייה תקינה, אלא פוגעים בה.

 

איך שיטת בייטס עובדת?

כאמור השיטה פעולת בשני מישורים. במישור אחד הטיפול מתבצע ממקום פנימי, נפשי זאת במטרה להפיג מתחים בגוף. למעשה, לטענת בייטס אותו לחץ ומתח שמופעל על הגוף גורם לנו לאמץ את שריר העיניים בצורה מוגברת מה שפוגע בתקינות הראייה. ככל שהלחץ שלנו יהיה קשה וחזק יותר, כך העיניים ייפגעו יותר. אי מצמוץ סדיר ומלא, אי שימוש בראייה מרכזית, חוסר מיקוד ואימוץ יתר של העיניים נחשבים על פי בייטס להרגלי ראייה שאינם תקינים המעודדים עלייה במספר. במישור השני עובדים על פי השיטה במטרה לתקן את כל אותם הרגלים לקויים ומרגילים שימוש תקין בעיניים.

 

על פי בייטס פרט למתחים ולחצים נפשיים שבאים לידי ביטוי בעיניים שלנו גם אורח חיים לא ממש תורם לראייה בריאה ותקינה. בייטס תרם רבות למדע הראייה בשל פיתוח שיטה זו בכך שראה את הדברים מעט שונה. שיטת הטיפול שלי מתבססת על מה שבייטס הביא איתו למדע הרפואה.

 

איך אני רואה את הדברים?

אני רואה קשר ישיר בין הגוף לבין הנפש ומבין כי אורח החיים שלנו, הדרך שבה אנו חושבים, רמת האופטימיות שלנו – אלו ועוד משפיעים על היכולת שלנו לראות כמו שצריך. אם רק נלמד לחשוב בצורה חיובית, לשחרר את המתחים והלחצים, להתמקד באיך לראות נכון ואיך לעורר את שרירי העיניים מחדש, נוכל לשפר באופן משמעותי את הראייה שלנו ואפילו להיפטר מהמשקפיים לתמיד. דרושה התמדה, חריצות, נחישות ושיתוף פעולה מלא שלכם כדי להצליח. לא תאמינו איך איכות החיים שלכם תשתפר כאשר תתחילו בתהליך המדהים הזה ותראו תוצאות אמיתיות. ראייה תקינה ובריאה היא מתכון לפחות כאבי ראש ומיגרנות, מאפשרת לנו להישאר עירניים, חדים וממוקדים לאורך זמן ומסייעת לנו לראות את העולם באור אחר.