Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

בית ספר אלון

עם כניסתה של רשת האינטרנט לחיינו, גם בתי הספר, התיכונים ומערכת החינוך עושים בה שימוש שכן האתרים של בתי הספר מקלים עלינו ההורים ומאפשרים לילדים להיות מעודכנים באירועים, בשיעורי הבית, בתהליכים שהילדים עוברים ועוד. קחו לדוגמא את בית הספר אלון בחיפה. מדובר בבית ספר חדש בעיר חיפה שנבנה בשכונת אלון. כבר 15 שנים שבית הספר קיים ובו 350 תלמידים המחולקים ל-14 כיתות שונות כאשר 2 מתוכן הן כיתות של חינוך מיוחד בהן נעשה תהליך טיפולי בבעיות רגשיות אצל הילדים.  חזון בית הספר מתבסס על הצבת יעדי עשייה חינוכית הנובעת מהחינוך בעידן המודרני המתבסס על טכנולוגיה מצד אחד ועל חשיבות הטמעת הערכים השונים מצד שני.

 

 

בית הספר נבחר להוביל תכנית ייחודית אשר הופכת את בית הספר למוביל בתחום ההייטק – למידת מעו״ף המבוססת על למידת עניין ופרויקטים שונים. באתר האינטרנט של בית הספר ניתן לגלוש בין הקטגוריות השונות. שם משתמש וססמא מאפשרים לכל תלמיד להיכנס לכתה הספציפית בה הוא לומד ולהתעדכן בשיעורי בית, בהודעות, ליצור קשר עם חברי הכתה האחרים והמורים. בנוסף, דרך האתר ניתן להיכנס לפרויקטים שונים למשל פרייקט אופק שהוא פרויקט ייחודי המאפשר לתלמידי היסודי לתרגל באמצעות משחקים מגניבים ברשת היסטוריה, אנגלית, תרבות, עברית, מתמטיקה, תנ״ך ועוד. לבית הספר אלון יש גם סוג של מגזין בו מועלות כתבות בשלל נושאים וגם בו ניתן להתעדכן דרך האתר.

 

לסיכום, אין ספק כי חל שינוי מהותי וכי כבר קיימים בארץ בתי ספר אשר הכניסו אייפדים כחלק מתהליך החינוכי הלימודי בעידן הדיגיטלי. עוד ועוד בתי ספר ברחבי הארץ בונים אתר אינטרנט שיאפשר לילדים ולהורים לשלב את הטכנולוגיה בהקשרים לימודיים, להיות מעודכנים כל הזמן. האינטרנט הרי גם ככה הפך להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, אז למה לא לשלב אותו גם בתחום החינוך שהוא החלק המרכזי של ילדינו במהלך היום. אתרי האינטרנט של בתי הספר מציעים מגוון של אפשרויות ויתרונות לתלמידים שיכולים למעשה למנף את היכולות הקוגנטיביות שלהם ולהביא להצלחה ולציונים גבוהים יותר.