Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

אשפתון מאפרה – כי הישראלים עדיין מעשנים הרבה

אין מחלוקת על כך כי עישון מזיק לבריאות ועל אף הידע הברור הזה ישנם עדיין הרבה ישראלים המעשנים הרבה. סיגריות לא רק מזיקות לבריאות אלא הן גם מלכלכות את הסביבה וגורמות למפגע תברואתי. הדבר האחרון שאנו נרצה לראות הוא שהילדים שלנו משחקים בסביבה המלאה בבדלי סיגריות ולכלוך. כמו כן לא נרצה ללכת ברחוב המלא בבדלי סיגריות ואנו נרצה כי הסביבה שלנו תהיה נקייה. עקב כך אין ספק כי ישנה חובה לשים אשפתון מאפרה ברחבי הערים וברחבי הפארקים וזאת בכדי להבטיח כי הלכלוך והבדלים ייערמו במקום מסודר. כמובן שלצד התקנת האשפתונים למאפרות ישנה חובה של המעשנים עצמם לזרוק את הבדלים במקומות הייעודים לכך. אם המעשנים לא יקפידו על ניקיון ועל זריקת הבדלים למאפרות על הרשות המקומית מוטלת החובה לתת להם קנסות אשר יחנכו אותם לזרוק את הזבל שלהם באשפתונים ייעודיים לכך.

האם עקב המלחמה בעישון יש להפסיק לשים אשפתונים למאפרות?

אחת השאלות שצריכות להישאל היא האם עקב המלחמה בעישון יש להפסיק לשים אשפתון מאפרה? עקב ההנחה כי הדבר מעודד מעשנים לעשן. התשובה היא שאשפתונים המיועדים למאפרות אינן מעודדות את העישון אלא הן רק מאפשרות למעשנים לזרוק את הסיגריות במקומות מסודרים. על כן אין מניעה לשים אשפתונים ברחבי העיר ואין ספק כי הדבר רק שומר על הניקיון ואינו מעודד אנשים לעשן. על כן זה יהיה מופרך לקשור בין האשפתונים ובין עידוד עישון וכל העושה זאת חוטא לאמת. ככל שיהיו יותר אשפתונים כך הסביבה שלנו תהיה יותר נקייה מבדלי סיגריות וזה הדבר החשוב שאנו צריכים לזכור כאשר אנחנו חושבים על אשפתונים.

אשפתון מאפרה – האם הוא פוגע בנוף?

כאשר שמים אשפתון מאפרה ברחוב או בפארק נשאלת השאלה האם הוא לא פוגע בנוף העירוני? התשובה היא שלילת, אשפתון טוב יהיה יפה בכל רחוב והוא יוסיף לנוף ולא יפגע בו. על כן אין ספק כי ניתן לשים אשפתונים בכל מקום ואין מניעה להשתמש בהם מכיוון שהם דווקא תורמים לנוף ומשפרים אותו.