Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

פייסבוק

פייסבוק הוא אתר אינטרנט אשר נכנס תחת הקטגוריה של הרשתות החברתיות. האתר הוא לחלוטין אחד משלושת באתרים הפופלארים והנצפים ביותר בעולם כולו. בשנת 2004 נפתח האתר לכלל הסטודנטים של אוניברסיטת הארוואד אך שנתיים  לאחר מכן, כלל הציבור יכל להנות מהגישה אליו. את האתר המציא מארק צוקרברג יחד עם כמה שותפים אשר למדו בתור סטודנטים באוניברסיטה. במהירות, תפס האתר תאוצה גבוהה והפך לחברה של ממש.

 

שימושים ומאפיינים של רשת הפייסבוק

תחילה נפתחה הרשת החברתית במטרה לקשר באופן וירטואלי בין סטודנטים, אך עם הזמן המטרות השתנו ורשת הפייסבוק מספקת תקשורת וירטואלית בין בני משפחה, חברים והיא אפילו דרך נפלאה להכיר אנשים חדשים מכל רחבי העולם או לשמור על קשרים עם אנשים רחוקים. ההרשמה לאתר והשימוש בו הוא לגמרי בחינם, ולכן את הרווחים חברת פייסבוק מייצרת כתוצאה מפרסומות המותאמות לנושאי העניין של אותו משתמש. האתר הוא למעשה אתר ׳חברים׳ המאפשר לנו לשתף כל דבר שאנו רוצים כמו לדוגמא : להעלות סטטוסים – תחושה, מחשבה, שיר, רגע בו אנו נמצאים תוך כדי תיוג האנשים הרלוונטים לסיטואציה, העלאת תמונה, קישור לקליפ ועוד. בנוסף, אנו יכולים ליצור לעצמנו בחשבון הפייסבוק שלנו אלבומי תמונות ממקומות או מטיולים שחווינו, לברך על ׳קיר׳ של משמש אחר כאשר הוא חוגג יומולדת, לשחק במשחקים, להירשם לאפליקציות המוטמעות בפייסבוק לדוגמא במטרה להכיר בן זוג, לציין אירועים חשובים אליהם אנו מתכוונים ללכת, להזמין את מעגל החברים שלנו לאירוע חשוב עבורנו ועוד. פייסבוק מאפשר לכולנו להניח את אופציית ה׳לייק׳ על ה׳וול׳ של מישהו אחר. ה׳לייק׳ למעשה מגדיר למישהו אחר ששיתף פורמט כלשהו, שאהבנו את מה שהעלה החל מתמונה יפה או מרגשת, פוסט נחמד שאהבנו, סרטון שצפינו וחיבבנו ועוד.

 

קידום ופרסום

אחד השימושים הפופלארים בשנים האחרונות דרך אתר הפייסבוק הוא קידום ארגונים, חברות או עסקים פרטיים באמצעות פתיחת דף פייסבוק. דף פייסבוק עסקי מאפשר לנו לחשוף את העסק או החברה שלנו, לצבור ׳לייקים׳ ולמעשה להשיג פרסום חינמי עבור העסק שלנו אשר מקבל תשומת לב דרך דף הפייסבוק אותו אנחנו או אדם אחר מנהל עבורנו. בפייסבוק יש אפשרויות קידום רבות ביניהם הטמעה של אפליקציות או באנרים, שיתוף קישורים רלוונטים לדוגמא קישור אשר יוביל לאתר החברה או העסק ועוד. בימים שלנו כמעט לכל עסק יש דף פייסבוק משל עצמו המסייע לו לקדם את העסק שלו.