Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

בעונה שלישית ומרתקת – House of Cards

כשמניחים כל כך הרבה כוכבים וגאוני טלוויזיה על סט צילומים אחד שום דבר לא יכול לצאת מזה. אולפן עצמאי החליט להפיק את אחת מהסדרות המצליחות שראתה ארה״ב בשנים האחרונות. הבמאי הוא לא אחר מדייויד פינצ׳ר (בנג׳מין באטן, שבעה חטאים, מועדון קרב). House of Cards, היא סדרה אמריקאית בכיכובו של השחקן המצליח קווין ספייסי המגלם את דמותו של פרנסיס ג׳יי אנדרווד – פוליטיקאי חריף ששום דבר לא יכול לעצור בעדו מלהגיע לתפקיד המבוקש ביותר – נשיאות ארה״ב. הסדרה עוסקת בפוליטיקה והיא בוימה עבור חברת נטפליקס. למעשה הסדרה מעובדת מחדש, נכתבה וצולמה בהשראה של סדרה בריטית ששודרה בשנות ה-90. לאלה מכם שעוד לא הספיקו לצפות, זה הזמן להתחיל. הסדרה יצאה לאוויר בתחילת שנת 2014 וכרגע משודרת העונה השלישית בארה״ב, החל מה-27 לפברואר האחרון. הסדרה זכתה בלא פחות משלושה פרסי אמי עבור הבמאי, הליהוק והצילום הטוב ביותר. העונה השלישית אמורה לצאת בישראל בשבועות הקרובים.

 

שונה, מקורי, סוחף

 

, מספרת את סיפורו של פרנק אנדרווד, המגלם חבר House of Cards

קונגרס חשוב במדינת קרוליינה הדרומית, מכהן במפלגה הדמוקרטית ומנסה בכל דרך אפשרית להגיע לתפקיד הנחשק של נשיא ארה״ב. בעונה הראשונה אנדרווד בטוח שהוא הולך להתמנות בתור מזכיר המדינה אך בניגוד למה שהבטיח, נשיא המדינה הנבחר מינה מישהו אחר לתפקיד ומשאיר את אנדרווד מחוץ למשחק. בתור תגובה, אנדרווד משתמש בדרכים ובמניפולציות שונות באמצעות מידע אותו הוא מעביר לעיתונאית צעירה ואמביציוזית במטרה לקדם את עצמו מבחינה פוליטית. בעונה השנייה ממנים את אנדרווד לסגן הנשיא, אך אך הוא ממשיך לרקום מזימות . את רעייתו של אנדרווד מגלמת רובין רייט המנהלת בסדר ארגון צדקה חשוב. גם היא משתתפת בקידום האינטרסים של בעלה בעוד השניים עוזרים זה לזה בעניינים רבים.

 

לסיכום House of Cards היא סדרת דרמה המבוימת וכתובה בצורה גאונית וחכמה. הקונספט בו היא בנויה הוא שונה לחלוטין ממה שזכינו להכיר עד כה בסדרות פוליטיות אחרות, שכן קווין ספייסי פונה אל הקהל לאורך כל הסדרה ומשתף אותנו במחשבותיו המוזרות. בצורה מתוחכמת שכזאת השחקן הראשי שובה בקסמיו את הקהל,  וממגנט אותו אליו דרך תהליך המחשבה שלו. בחמש  מילים: מבריק, גאוני, מרתק ובעיקר ממכר.

https://www.youtube.com/watch?v=9NaFt3Xcbfw