Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

פאודה – הכאוס של ישראל

בשביל רבים מאיתנו המילה פאודה עולה בקונוטציה של הסדרה המדוברת ביותר בטלוויזיה כיום.

לא ניתן לסיים שיחה עם חברים, ישיבה במסעדה או בית קפה או נסיעה באוטובוס מבלי שנשמע מישהו מציין את המילה – פאודה.

מעטים יודעים כי משמעות המילה פאודה בערבית היא בעצם כאוס, אותו כאוס אשר קיים בשטחי יהודה ושומרון, אותו כאוס אשר כל חייל קרבי חווה לפחות פעם אחת במהלך שירותו בשטחים, ואותו כאוס אשר חוו על בשרם יוצרי הסדרה אבי יששכרוף וליאור רז.

שני היוצרים ביססו את התוכן של פאודה על בסיס מקרים אשר חוו על בשרם בעיקר בתקופת האינתיפאדה.

יששכרוף אשר משמש שנים בתור פרשן לענייני ערבים במדיות השונות, וליאור רז, אשר היה לוחם ביחידה קרבית בשנות האינתיפאדה, הביאו לתוך הסדרה כל אחד את חוויותיו האישיות, כל אחד מנקודת מבט שונה, האחד בתור לוחם והשני מנקודת מבטו של כתב עיתונות.

העלילה של פאודה מגוללת לנו את סיפורו של דורון, מפקד של צוות מסתערבים, אותו משחק ליאור רז בעצמו, אשר מנסה ללכוד את רב המחבלים המכונה אבו אחמד, אשר אחראי על רצח של מאות ישראלים בפיגועים שונים. פאודה מספרת על הקשיים במרדף אחריו, על המורכבות, על האבדות בחיי אדם תוך כדי המרדף הבלתי פוסק אחרי רב המחבלים, כאשר תוך כדי ישנן הסלמות ותפניות שונות בעלילה, ממש כמו בשירותו הקרבי של רז אשר חווה במהלכו דברים דומים.

 

פאודה לצפות בצפייה ישירה גם אם פספסתי

טכנולוגיית הצפייה הישירה התפתחה בצורה בלתי רגילה בשנים האחרונות. אם בעבר היינו מקליטים כל פרק בכדי שלא נפספס חלקים מהסדרה שאותה אנו אוהבים לצפות, היום רוב הסדרות ופאודה היא אחת מהן, ניתן לראות בצפייה ישירה דרך המחשב או באמצעות מסך הטלוויזיה המחובר ישירות למחשב. אם תקישו בגוגל ״פאודה צפייה ישירה״ תוכלו בקלות ליהנות מצפייה באיכות HD של כל הפרקים שכבר שודרו בערוץ בה פאודה עלתה לאוויר. בנוסף באתרי הצפייה הישירה של הסדרות השונות, ניתן ליהנות מקריאה על התקציר של כל פרק באופן עצמאי, אופציה המאפשר לנו להישאר מעודכנים בכל מה שקורה, גם אם בחרנו לפספס פרק אחד או שניים במהלך העונה. בנוסף, דרך האתר יוטיוב, ניתן לצפות בקטעים שצולמו על הסט ולהיות חלק מתהליך הפקתו של הסרט. קטעים שצולמו מאחורי הקלעים, נחשפים מדי פעם לקהל הצופים מה שמאפשר להתחבר לפאודה עוד יותר.