Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

לומדה – אמצעי המחשוב שמאפשר לעובדים להסתגל למקום העבודה שלהם

אם בעבר רוב הלמידה כאשר היינו מגיעים למקום עבודה חדש, הייתה מתבצע באמצעות העברת מידע בין העובד החדש לבין המנהל או החופף שלו לתפקיד, היום באמצעות המחשב ניתן להעביר כמעט כל מידע בצורה הטובה, הפשוטה והיעילה ביותר. למעשה, כשאומרים – לומדה מתכוונים לתהליך למידה שמתבצע באמצעות שימוש בתוכנת מחשב דרך האינטרנט או באמצעות לומדה אותה מתקינים ישירות למחשב.

 

למעשה, השימוש בלומדות מסוגים שונים מאפשר להעביר לעובדים הנחיות, סדר עבודה, תכנים מקצועיים, הסברים על התנהלות המקום והכל בקצב האישי של אותו עובד, שיכול לנצל את השימוש בלומדה לטובתו ולהפיק ממנה יתרונות רבים. למעשה, מדובר בלמידה שהוכחה במחקרים כסופר אפקטיבית ויעילה, זאת משום שכך אף אחד ׳לא יושב על הראש׳ של אותו אדם חדש שגם ככה טרוד בדברים משל עצמו, נכנס למסגרת עבודה חדשה שדורשת ממנו להכיל שינויים שונים שמתרחשים בחיים שלו. הלומדה היא סוג של אמירה מהצד הניהולי המשדרת ׳אני סומך עליך׳, ׳תסתדר לבד, ואם יש לך שאלות, אני כאן׳. לימוד באמצעות תוכנות לומדה היא שיטה מצוינת ללמוד להתנהל בארגון ולהכיר אותו בצורה מעמיקה מבפנים.

 

השימוש בלומדה, מאפשר לארגון לאסוף לעצמו מאגר עצום של ידע אותו הוא שומר ומפתח במהלך השנים. הלומדה היא אחת הדרכים לפתח, לחזק ולמנף את תהליך העבודה בארגון. יתרון נוסף של השימוש בלומדות בארגונים הוא חווית המשתמש. התפתחות האפליקציות החדירה לעולם את עניין הפשטות. בצורה פשוטה, מובנת וברורה ניתן לקבל מידע רב, לעבוד בשלבים מבלי להסתבך עם טכנולוגיה שאיננה מתקדמת. מחקרים מוכיחים, כי ארגונים אשר משלבים לימוד באמצעות לומדות ממוחשבות, יחד עם קורסים והדרכות, מייעלים משמעותית את תהליך הלמידה וכך מתבצעת הטמעה של הידע הרלוונטי לעובד בהתאם לצרכים ולמטרות של הארגון.

 

מוסדות רפואיים, חברות הייטק, מוסדות אקדמאיים, כולם החלו בשנים האחרונות לאמץ את נושא הלומדות ולהחדיר אותן לעובדים שלהן. יחד עם זאת, לומדה היא דרך לבחון את ההתקדמות של העובד ולבחון בלייב את הצדדים והתחומים בהם הוא חלש. הבדיקה מתבצעת בצורה אוטומטית דרך המערכת של הלומדה מבלי לחכות לבודק שיבדוק את המבחן. כך ניתן להבין באיזה תחום ספציפי העובד מתקשה, ולחזק את אותו תחום.