Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

פיתוח לומדות

לומדות הן כלי מצוין ללימוד; יש להן יתרונות רבים ולכן ניתן למצוא לומדות בגני הילדים, לומדות בבתי הספר, לומדות בצה"ל,  לומדות בקורסים מקצועיים שונים ולומדות בחברות וארגונים. כמו כן ישנו ביקוש רב ללומדות לילדים בקרב הורים אשר רוצים להעשיר את חינוך ילדיהם בבית באמצעות לומדות. ישנם מקרים בהם ניתן לרכוש לומדות מדף וישנם מקרים בהם יש צורך בפיתוח לומדות לפי צרכים מיוחדים.

 

דוגמאות ללומדות לפי מגזרים:

 

לומדות לגני ילדים ובית ספר יסודי – בגילאים אלו ניתן למצוא לומדות המלמדות קרוא וכתוב, חשבון, חשיבה כמותית, אוצר מילים ועוד. מה שמייחד את הלומדות עבור הגילאים הללו זה השילוב של משחקים ולימוד. ישנם גם לומדות העוסקות בנושאים כלליים הרלוונטיים למערכת החינוך כמו למשל זהירות בדרכים, ידיעת הארץ ועוד.

 

לומדות לחברות וארגונים – ארגונים רבים עושים שימוש בלומדות על מנת ללמד את התרבות הארגונית ועל מנת להעביר קורסים שונים לעובדים. אלה הן יכולות להיות הדרכות כלליות לגבי שימוש במחשב ועוד כלים אשר עוזרים במשרד, הדרכות בטיחות או הדרכות למערכות ספציפיות הייחודיות לארגון.

 

לכל ארגון או מוסד לימודי יש צורך בהדרכות שונות, לעתים ישנן הדרכות מדף שיכולות להתאים כמו שהן. למשל אם אני רוצה לומדות לבית ספר יסודי ללימוד אנגלית, סביר להניח שאני יכול למצוא מגוון לומדות מוכנות לרכישה. אך ישנם מקרים בהם יש צורך בפיתוח לומדות ולכן ישנן חברות המתמחות בפיתוח לומדות וישנם ארגונים גדולים בהם קיימת מחלקת הדרכה אשר עוסקת בפיתוח לומדות באופן עצמאי.

 

מתי לארגונים יש צורך בפיתוח לומדות

 

כאשר ארגונים רוצים להקנות ידע וכישורים לעובדים אשר רלוונטיים רק לארגון הספציפי אז ברור שהם לא יכולים לקנות לומדות מוכנות ועליהן לפנות לשירותים של פיתוח לומדות . מתי זה קורה?

ישנם ארגונים רבים אשר פיתחו לעצמה שיטות עבודה פנים ארגוניות ונהלים מסוימים. על כל עובד חדש להכיר את המערכת הארגונית ולהשתלב בתוכה. במקרה כזה אם רוצים להשתמש בלומדת אז יש צורך בפיתוח לומדות הרלוונטיות לתרבות הארגונית הספציפית. ולא רק לגבי התרבות הארגונית – ארגונים רבים משתמשים בלומדות על מנת להכשיר עובדים לתפקידים מסוימים כמו למשל שירות לקוחות או מפעילי מכונות.

 

פיתוח לומדות הוא תהליך מורכב הכולל בתוכה את הפיתוח של הלומדה עצמה מבחינה טכנית אך יותר מורכב הוא פיתוח ההדרכה עצמו. יש לחשוב מהי מטרת ההדרכה, מהם הכישורים או הידע שאנו רוצים שיהיה לחניך בסוף ההדרכה. יש לבנות תוכנית לימודית שלמה ולהשתמש בפיתוח לומדות על מנת להפוך אותה לממוחשבת ואינטראקטיבית. תנאי ראשון לכל פיתוח לומדות הוא למידה של צרכי העסק.