Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

לומדות ללימוד קריאה לילדים – מפתח את החשיבה ותורם להתפתחות מחשבתית

בשנים האחרונות עם התפתחות הטכנולוגיה, והתפתחות המחשבים בפרט, ניתן לראות כי חלק מתכני החינוך עברו למחשבים הן בבית הספר והן בבית.

היתרון המרכזי שבהעברת תכני החינוך למחשבים, ואת הלומדות ללימוד קריאה בפרט, הוא שכיום המחשב הוא סביבתם הטבעית של הילדים ועבודה מולו נעימה להם הרבה יותר מאשר העבודה מול חוברות הקריאה והלימוד.

מערכת החינוך נמצאת כיום גם היא בתהליכים של העברת אמצעי החינוך לתוכנות מחשב ואף לטאבלטים, כך שאנו עתידים לראות יותר ויותר תוכנות כמו לומדות ללימוד קריאה, לומדות למתמטיקה, לומדות להיסטוריה ועוד, בתוך המחשב האישי של ילדינו או בטאבלט שלהם.

 

היתרונות של לומדות קריאה לילדים. 

  • רהיטות קריאה – כיום ילדינו קוראים פחות ופחות ספרים, הדבר נובע בעיקר מהתפתחות הטכנולוגיה, עם דגש על מחשבים, טאבלטים וסמארטפונים.

הספרים הכתובים הפכו להיות מוצר פחות נגיש, עד כדי כך שניתן להשיג אותם בתור אפליקציות ולהורידם לטאבלט שלנו.

לומדות ללימוד קריאה לילדים מאפשרת לנו להחזיר עטרה ליושנה אך מאידך, לא להישאר תקועים במקום ולהתקדם עם הטכנולוגיה.

כאשר אנו וילדנו משכילים להשתמש באותן לומדות קריאה לילדים, הן לרוב ישפרו את הקריאה שלהם בצורה משמעותית, תוך כדי שביעות רצון שהדבר נעשה דרך מחשב האישי של והילד ובמקביל לסביבתו הטבעית.

  • זמינות – אין צורך ללכת עם הילד לספריה ולבזבז זמן יקר, לומדות ללימוד קריאה לילדים , זמינות תמיד 24 שעות ביממה וההורה או הילד יכולים להחליט מתי לקרוא בהן, כך שהדבר חוסך זמן רב הן להורה והן לילדים.
  • טכנולוגיה – כאשר ילדינו משתמשים בלומדות ללימוד קריאה , הם לא רק משפרים את רהיטות הקריאה ואוצר המילים שלהם, הם גם נחשפים לשימוש בטכנולוגיה בין אם זה מחשב ובין אם זה בטאבלט ובכך מעשירים גם את הידע הטכנולוגי שלהם.

 

לסיכום, לומדות ללימוד קריאה לילדים תורמות רבות לילדנו, הן בהיבט של שיפור השפה העברית והן בהיבט של אוצר המילים. כמו כן, גם בהיבט של השימוש הטכנולוגי אשר משפר את החוש הטכני של הילדים.

כל אלה בנוסף לזמינות ולחסכון העצום בזמן הופכים את לומדות הקריאה לילדים לפתרון מושלם לשיפור השפה ושדרוג זמנם הפנוי של הילדים בבית.

https://www.youtube.com/watch?v=yxccfpN9HuY